سرلیست‌ها نامه را امضا نکردند

نامه ۱۶ نفر از اعضای شورای شهر تهران به آیت‌الله رئیسی، انتقاد عضو شورای شهر یزد از بودجه سال ۱۴۰۰ و ادعای پرداخت رشوه شهردار سابق خرم آباد، تغییر دوباره در شورای بابل و ذکر نام اعضای شوراهای استان کرمان در میان متهمان مالی، مهمترین حواشی پارلمان شهری در هفته‌ای است که گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در صحن این هفته شورای شهر تهران ۱۶ نفر از اعضای شورا در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی قضائی به پرونده جمعیت امام علی (ع) شدند.

زهرا نژادبهرام، زهرا صدراعظم نوری، ناهید خداکرمی، شهربانو امانی، الهام فخاری، محمد سالاری، سیدحسن رسولی، محمد سالاری، حجت نظری، حسن خلیل‌آبادی، افشین حبیب‌زاده، مرتضی الویری، محمد علیخانی، علی اعطا، محمدجواد حق‌شناس، سیدمحمود میرلوحی و سیدآرش حسینی میلانی از اعضای شورا بودند که نامه به آیت‌الله رئیسی را امضا کردند.

در بخشی از این نامه آمده است که حکم بدوی انحلال جمعیت خیریه امام علی (ع) موجب نگرانی فعالان جامعه مدنی و اقشار مختلف شده و روند خروج سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی از کشور را تشدید می‌کند. لذا از رئیس قوه قضائیه خواستاریم تا روند رسیدگی به این پرونده مورد بررسی قرار گیرد.

پس از انتشار این خبر، کاربران شبکه‌های اجتماعی از اقدام شورای شهر استقبال اما به امضا نکردن نامه توسط محسن هاشمی و احمد مسجدجامعی، سرلیست‌های شورای پنجم انتقاد کردند.

یزد؛ انتقاد عضو شورای شهر از بودجه سال ۱۴۰۰

مرتضی شایق، عضو شورای شهر یزد با اشاره به هزینه‌های بالای شهرداری در حوزه خدمات عمومی و مدّبرانه نبودن کاهش بودجه‌های تملکی شهرداری، گفت: بودجه شهرداری در این بخش بر اساس بودجه بندی سال ۱۴۰۰ ناکافی بوده و ممکن است بسیاری از طرح‌ها اجرایی نشده و به سال ۱۴۰۱ موکول شود.

وی افزود: از ۱۲ هزار هکتار سطح شهر یزد، ۳۰ درصد از آن یعنی معادل چهار هزار هکتار شامل شبکه معابر، پیاده روها و پارک‌های عمومی است که باید فصل بالایی از عملکرد شهرداری در بودجه شهر برای این بخش لحاظ شود.

شایق ادامه داد: بر اساس بودجه بندی انجام شده، مبلغ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی شورای اسلامی شهر یزد برای شهرداری مصوب شده که از این میزان معادل ۴۰۰ میلیارد تومان مبلغی است که شهرداری می‌توانست در قالب وام یا تهاتر از بابت بدهی از سازمان‌ها و ادارات مختلف دریافت کند و از سوی مجلس شورای اسلامی معلق شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: بنابراین عملاً بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۰ معادل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که بخشی از بودجه تملکی شهرداری نیز حذف شده است.

خرم آباد؛ ادعای پرداخت پول میلیاردی شهردار سابق به یک خبرنگار

زهرا نظری نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد، مدعی شد که شهردار قبلی این شهر به یک خبرنگار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است و گفت: من همیشه احترام خاصی برای اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی قائل بوده‌ام، معتقدم رسانه‌ها ابزار و عنصری هستند که با فساد مبارزه می‌کنند اما، حساب خبرنگاران دلال و منفعت طلب که از پول بیت‌المال فربه شدند جداست.

وی با بیان اینکه خبرنگاری که در زمان شهردار متخلف ماهانه ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده و همچنین در یک‌سال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافت کرده حسابش از سایرین جداست، خطاب به شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: آقای شهردار اسناد این تخلف را برای خبرنگاران رو کنید، چرا این یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای پنجاه خبرنگاری که بهترین قلم و تخصص را دارند پرداخت نشده تا زندگی مناسبی داشته باشند؟

کرمان؛ نام اعضای شورا در لیست متهمان مالی

دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در راستای اجرای فرامین مقام عظمای ولایت و نیز بنا به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر مبارزه گسترده و بی امان علیه فساد اداری و اجرایی، تاکنون بیش از ۵۰ نفر از مسئولان اداری و اجرایی استان احضار شده و تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: مدیران احضار شده به اتهام اختلاس، اخذ رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع، تضییع اموال دولتی، پولشویی، استفاده غیر مجاز از اموال دولتی، مصرف وجوه دولتی بیش از اعتبار تعیین شده، تحصیل منفعت به نحو متقلبانه و مداخله در معاملات، از سوی این دادسرا تحت تعقیب قرار گرفته و ۲۰ نفر از این افراد بازداشت شده‌اند.

دادستان مرکز استان کرمان تصریح کرد: متهمان احضار شده در سمت‌های مختلفی از جمله فرمانداران سابق، شهردار، بخشدار، مدیرکل، معاون مدیرکل، رئیس اداره، رئیس شورا، کارمندان دولتی، عضو شورا، ذی‌حساب، کارشناسان و مدیران بانکی و بیمه‌ای و کارشناسان رسمی دادگستری بوده‌اند.

بابل؛ دردسرهای ادامه‌دار شورای پنجم

تنها چند ماه تا پایان عمر شورای شهر پنجم در کشور باقی مانده است اما حواشی شوراهای شهر در مازندران پایانی ندارد. پس از انحلال شورای شهر ساری و دستگیری شهردار آن، شهردار بابل نیز در ۱۱ اسفندماه دستگیر شد.

این در حالی است که در شهریورماه سال ۹۸ نیز چهار عضو شورای شهر بابل به اتهام فساد اخلاقی از ترکیب شورای شهر بابل کنار رفته و اعضای علی البدل جایگزین شدند.

سیدمقیم مقیمی، محمدرضا شافعیان، مرمر فیروزپور، فرامرز ابوالحسنی چهار عضو باقی‌مانده شورای شهر بابل پس از دستگیری اعضای این شورا در سال ۹۸ بودند و چهار عضو علی‌البدل غفار آری، حسن احمدزاده عالمی، جعفر واثقی، مهدی پورچالی‌سماکوش به آن‌ها اضافه شدند، تا ترکیب شورای شهر بابل برای ادامه حیات، همچنان ۹ نفره باقی بماند.

پس از دستگیری شهردار بابل، غفار آری و حسن احمدزاده عالمی اعضایی که سال گذشته به ترکیب شورای پرحاشیه بابل اضافه شده بودند، تعلیق شده و دو عضو علی البدل دیگر وارد ترکیب شورای پنجم شهر بابل شدند.

کد خبر 480760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.