تفاهمنامه‌ای برای حمایت از تحصیل کودکان بی‌سرپرست تبریز

شهردار تبریز گفت: تفاهم نامه سه جانبه شهرداری کلانشهر تبریز اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و انجمن حکمت جهت حمایت رایگان تحصیلی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج شهین باهر در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"تفاهم نامه سه جانبه شهرداری کلانشهر تبریز اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و انجمن حکمت جهت حمایت رایگان تحصیلی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تبریز با حضور وزیر آموزش و پرورش امضا شد.

با توجه به تأثیرات پایدار و ماندگار برخورداری از آموزش کیفی در سنین پایه مخصوصاً مقطع پیش دبستانی در تعمیق تربیت، یادگیری و موفقیت دوره‌های تحصیلی بعدی در راستای توسعه عدالت آموزشی و مقابله با فقر تربیتی و توسعه‌نیافتگی آموزشی به ویژه در جامعه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست نیازمند شهر تبریز، تفاهم‌نامه سه جانبه ما بین اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، شهرداری کلانشهر تبریز و مؤسسه انجمن حمایت از کودکان مستعد به تحصیل (حکمت) امضا و جهت اجرا مبادله شد.

در این تفاهم نامه سه جانبه آموزش و پرورش به عنوان ناظر، شهرداری تبریز به عنوان تسهیلگر و معرف و مؤسس ه حکمت به عنوان مجری وحامی توسعه خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی کاملاً رایگان برای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز خواهند بود.

گفتنی است مقابله با موانع آموزش و پرورش همگانی و عوامل بازماندگی از تحصیل و محرومیت از خدمات آموزشی جامعه هدف کودکان مبتلا به فقر و نیازمند و آسیب دیده اجتماعی و اقتصادی از مقطع پیش دبستانی با اولویت ایتام و تأمین رایگان دسترسی به آموزش و پرورش و خدمات آموزشی، فرهنگی و امکانات تغذیه‌ای، بهداشتی و درمانی کودکان جامعه هدف از اهداف این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه سه جانبه در حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و محمدرضا پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی به امضا طرفین رسید. "

کد خبر 480691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.