انتخابات شوراهای شهر ۲۱ اسفند؛ آخرین اخبار و جزئیات

دومین روز ثبت نام انتخابات شوراهای شهر در سراسر کشور از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر از ساعت ۸ صبح امروز (پنج‌شنبه) آغاز شد.

ثبت نام داوطلبان از ۸ صبح روز چهارشنبه، ۲۰ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ روز سه شنبه، ۲۶ اسفند ادامه دارد.

وزارت کشور به داوطلبان توصیه کرده است که با توجه به شرایط کرونایی ترجیحاً ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهند.‌

بیشتر بخوانید:

بنابر اعلام دبیر ستاد انتخابات کشور در نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر، در اولین روز ثبت نام دو هزار و ۲۵۴ نفر تا ساعت ۱۸ برای ثبت‌نام اقدام کردند که از این تعداد، بیش از ۳۶ درصد ثبت‌نام‌ها به صورت الکترونیک انجام شد.

انتخابات شوراهای شهر ۲۱ اسفند؛ آخرین اخبار و جزئیات

حضور یک فرد نابینا در فرمانداری تهران برای ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر

ثبت‌نام از نامزدهای انتخاباتی درحالی دنبال شده که احزاب و گروه‌های سیاسی، از متخصصان و دغدغه‌مندان حوزه شهری برای حضور در انتخابات دوره ششم دعوت کرده‌اند.

ائتلاف احزاب زنان اصلاح‌طلب (صدف) در نشست اخیر خود با ارائه گزارش جبهه اصلاحات ایران، از اعمال و رفتارهای دوگانه مسئولان در فعالیت این نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان ابراز نگرانی کرده است.

این ائتلاف با امید برگزاری انتخاباتی عادلانه، منصفانه، آزاد و رقابتی که حضور همه سلایق و گرایشات سیاسی رسمی درون نظام را به نمایش بگذارد، از همه متخصصان و صاحب‌نظران مدیریت شهری، مدیران نهادهای مدنی، به ویژه زنان و جوانان توانمند در سراسر کشور، دعوت کرد برای انتخابات شورای شهر و روستا ثبت‌نام کنند، تا فرصت بهتر و بیشتری را برای انتخاب اصلح با سازوکار دموکراتیک هم برای مردم و هم برای تشکل‌های سیاسی فراهم شود.

از طرفی مهدی چمران، نایب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب گفته است: برنامه ریزی منسجم و پیچیده‌ای که باید سعی کنیم ساده‌تر شود را برای شوراهای سراسر کشور پیش بینی کرده‌ایم. در بسیاری از نقاط نیمی از مسیر طی شده است اما برای تهران هنوز آغاز نشده و این فرایند طول می‌کشد و شرایط در تهران مقداری سخت‌تر است. قرار شد شورای مرکزی ائتلاف از آنجایی که برای ریاست جمهوری فعالیت می‌کند، عده‌ای را انتخاب کند که برای شوراها همان افراد فعالیت داشته باشند تا فعالیت در شوراها تخصصی باشد و از حالت سیاسی جدا شود.

بیشتر بخوانید:

همچنین پس از پایان زمان قانونی ثبت‌نام در روز دوم، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، گزارش تجمیعی آن را اعلام کرد و گفت: تا ساعت ۱۸ امروز پنج شنبه بیست و یک اسفندماه، ثبت نام سه هزار و ۵۵۱ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر، نهایی شد.

وی افزود: بیش از ۲۶ درصد افرادی که تا ساعت ۱۸ دومین روز از مهلت قانونی، ثبت نام کردند، با استفاده از روش‌های الکترونیک، بیش از ۱۷ درصد با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و کمتر از ۵۷ درصد با مراجعه به فرمانداری‌ها بوده است.

کد خبر 480615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.