جزئیات آخرین مصوبات ستاد کرونا استان در آستانه نوروز ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص آخرین مصوبات ستاد کرونا استان در آستانه بهار و سفرهای نوروزی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله غلامی شامگاه چهارشنبه _۲۰ اسفند ماه_ در نشست خبری آنلاین ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان با اشاره به گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، اظهار کرد: روند ابتلاء به کرونا ویروس در اصفهان دارای شیب ملایم و صعودی است و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان بین ۶۷ تا ۹۸ درصد است، همچنین سفر به استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان تحت کنترل جدی قرار دارد و مجوز تردد برای سفرهای ضروری، درمانی و قضائی از طریق فرم‌هایی برای افراد متقاضی با پیوست مراجع مستقل به شکل محدود در فرمانداری‌ها صادر خواهد شد.

استمرار طرح شهید سلیمانی تا ۱۵ فروردین ماه

وی با اشاره به طرح شهید سلیمانی در اصفهان، ادامه داد: ادامه و استمرار طرح حافظان سلامت محلات با عنوان طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفته است و این طرح تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، اجرای این طرح، غربالگری‌ها و اهداف طرح با نیروهای بیشتر و با همکاری پایگاه‌های بسیج با جدیت دنبال می‌شود، بازرسی‌های دوره‌ای نهادهای نظارتی برای مقابله با شیوع کرونا در استان اصفهان تشدید خواهد شد.

رفتن به سفرهای نوروزی به وضعیت رنگ‌بندی شهرها بستگی دارد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: سفرهای هوشمند و ایمن در ایام نوروز نیز بر اساس وضعیت استان اصفهان در روزهای آینده مشخص می‌شود، قرار بر این است که سفرها بین شهرهای زرد و آبی انجام شود، سفر به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و شهروندان این شهرها اجازه خروج از شهر خود را ندارند و شهروندان دیگر شهرها نیز امکان سفر به شهرهایی با وضعیت قرمز را ندارد.

وی در خصوص سفرهای نوروزی و مراکز اقامتی، افزود: تنها هتل‌ها و مراکز اقامتی که مورد تأیید بهداشت هستند مجاز به پذیرش مسافر خواهند بود و این مراکز اجازه پذیرش مسافر تنها با ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت را دارند، در ایام نوروز خانه‌های استیجاری، مدارس، کمپ‌های نوروزی و چادرخوابی را نیز در استان اصفهان نخواهیم داشت و با افراد متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

برخورد با سایت‌هایی که اسکان مسافران نوروزی را تبلیغ می‌کنند

غلامی با توضیح اینکه تکلیف سفرهای نوروزی تا شنبه مشخص می‌شود، تاکید کرد: با شبکه‌ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی را دارند توسط پلیس فتا برخورد جدی خواهد شد تا جلوی سو استفاده از مردم گرفته شود.

وی با اشاره به عدم تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اصفهان، اضافه کرد: رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اصفهان از ۲۵ اسفند ماه اعلام می‌شود و تاکنون رنگ‌بندی شهرستان در استان تغییری نداشته و افراد می‌توانند تردد بین شهری در استان داشته باشند، چرا که شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و آبی است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان تصریح کرد: پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و دادگستری استان اصفهان از جمله دستگاه‌ها و اداراتی هستند که از سامانه ماسک استفاده می‌کنند و نظارت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در اماکن عمومی و مترو تشدید خواهد شد و شهرداری گشت‌های ویژه‌ای را از ۲۵ اسفند فعال می‌کند تا با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را در مکان‌های حمل و نقل عمومی رعایت نمی‌کنند، برخورد شود.

کد خبر 480598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.