توزیع ورمی کمپوست و گل در ایستگاه‌های بازیافت اصفهان در آستانه نوروز

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدامات مختلف این سازمان در روزهای پایانی سال به منظور جلب مشارکت شهروندان در حوزه تفکیک از مبدأ پسماند و همکاری با ایستگاه‌های بازیافت را تشریح کرد.

محمد بدیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش حجم پسماندهای خانگی، طبق الگوی سال‌های گذشته، سازمان مدیریت پسماند تمهیداتی را اندیشیده تا این پسماندها در چارچوب استاندارد مدیریت شوند و از مخلوط یا رها شدن آنها در محیط‌های دیگر پیشگیری شود.

وی ادامه داد: به همین منظور دو طرح توزیع گسترده کود ورمی کمپوست و گل در ایستگاه‌های بازیافت در دستور کار سازمان قرار گرفته است و شهروندان اصفهانی با تحویل دادن پسماندهای خشک به ایستگاه‌های بازیافت می‌توانند به انتخاب خود این هدایا را دریافت کنند.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان با تحویل ۱۱ کیلو پسماند خشک می‌توانند یک بسته ۲.۵ کیلوگرمی ورمی کمپوست و یک گلدان گل دریافت کنند.

وی در رابطه با ارزش کود ورمی کمپوست برای خاک و رشد گیاهان، خاطرنشان کرد: کود ورمی کمپوست از جمله مرغوب‌ترین کودهای آلی است که از نظر محیط زیستی نیز بسیار سالم و بی ضرر بوده و تولید و استفاده از آن می‌تواند ضمن تأمین نیازهای ضروری گیاه، آثار مخرب دیگر کودها برای محیط زیست و سلامت بهره برداران را ندارد.

کد خبر 480383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.