اولین دانشگاه پزشکی تاریخ در اصفهان بنا شده است

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در اصفهان با ورود ابن‌سینا به این شهر، حاکم وقت اصفهان با بنا نهادن اولین دانشگاه پزشکی دنیا که خارج از مساجد و کلیساها بود، یک کار خیر بزرگ انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور امشب (دوشنبه) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت که دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: از روزهای نخست این جشنواره را به یاد دارم، هیچگاه فکر نمی‌کردیم این‌جشنواره به این جایگاه برسند. این رویداد اتفاق بزرگی است و به یک‌برند برای اصفهان تبدیل شده است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: تاریخ نیکوکاری شاید از بدو خلقت بشر بوده، در اصفهان با ورود ابن‌سینا به این شهر، حاکم وقت اصفهان با بنا نهادن اولین دانشگاه پزشکی دنیا که خارج از مساجد و کلیساها بود، یک کار خیر بزرگ انجام داد.

وی تاکید کرد: هنوز متاسفانه در اصفهان به دوران آل بویه توجه نشده و امیدواریم از آینده از دیلمیان و آل‌بویه بیشتر بشنویم‌.

جهان‌پور در ادامه پیام سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را خواند، بخش‌هایی از این پیام به شرح زیر است:

واژگان توسعه پایدار ارتباط تنگاتنگی با سلامت دارند، هر یک دو شاخصه توسعه پایدار به شمار می‌روند. توسعه سلامت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و دست‌یابی به آن تنها از مشارکت اجتماعی حاصل خواهد شد. زبان هنر تکمیل کننده نیکو اندیشی و نیکوکاری و سینما در جلب مشارکت اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارد.

جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت به سوی اهداف عالیه از جمله نیک اندیشی و نیکو کاری می‌تواند گام‌های مهمی بردارد. به نظر می‌رسد این رویداد مورد اقبال قرار گرفته و حمایت مجمع خیرین سلامت از دست‌اندرکاران این رویداد را ارج می‌نهم. "

کد خبر 480329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.