پیگیری جذب رشته‌های تحصیلات تکمیلی و اقتصاد دانش بنیان به دانشگاه آزاد فریدن

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن در کمک به رفع مشکلات کشاورزی و صنعتی شهرستان فر یدن آمادگی لازم دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا عباسی بختیاری امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جذب رشته‌های تحصیلات تکمیلی، اقتصاد دانش بنیان و تأمین امکانات رفاهی از نیازهای اساسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن در تحقق مطالبات به حق مردم منطقه است، اظهار کرد: پیگیری دریافت مجوز این رشته‌ها هستیم و این امر مهم حمایت مسئولین و نماینده شهرستان در مجلس را می‌طلبد تا شاهد افزایش پذیرش دانشجو و توسعه دانشگاه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها در شرایط کنونی انقلاب اسلامی در تمام حوزه‌ها باید نگاه کارآفرینانه و استقلال اقتصادی داشته باشند دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن نیز با وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و فضای آموزشی و اعضای هیئت علمی که دارد در کمک به توسعه کشاورزی، صنعت و حوزه گردشگری نقش راهبردی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فریدن افزود: با کمک سرمایه‌گذاران و خیرین در حوزه‌های آموزشی و فرهنگی دانشگاه توسعه طرح‌های اقتصادی و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی فریدن را شاهد خواهیم بود.

عباسی بختیاری تاکید کرد: صاحبان صنایع و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، گیاهان دارویی، دامداری، حوزه آبخیز داری، گردشگری، شیلات و غیره دعوت به همکاری می‌کنیم، دانشگاه آزاد واحد فریدن با وجود ظرفیت‌های موجود امکان مشاوره‌های تخصصی برای حل مشکلات این خصوص را دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه دانشگاه آزاد در دهه چهارم فعالیت خود به عنوان یک دانشگاه کارآفرین و کمک به حل موضوعات مختلف مطرح است، گفت: با توجه به بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌های دانشگاه آزاد منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در دانشگاه پیگیری می‌شود، دانشگاه آزاد فریدن یک دانشگاه مردمی است و از پیشنهادات و مطالبات مسئولان و دلسوزان و شهروندان منطقه استقبال می‌کند.

کد خبر 480307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 1
    تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنابل کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال 92 در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !