مزیت اصفهان در برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: اصفهان در حوزه صنایع دستی مقام جهانی دارد، مهر اصالت، نشان ملی و تمامی نشان‌های جغرافیایی که این شهر دریافت کرده، در کنار جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی اصفهان، باعث شده تا به عنوان مکانی مناسب برای جشنواره بین‌المللی صنایع دستی انتخاب شود.

پویا محمودیان درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمام مزیت‌هایی که اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی دارد، این شهر را برای خانواده صنایع دستی برجسته‌تر می‌کند. این مزیت‌ها شامل تعداد کارگاه‌های فعال صنایع دستی، شاغلین، فروشگاه‌ها، هنرمندان و پیشکسوتان، تعداد رشته‌های فعال صنایع دستی هستند.

وی ادامه داد: اصفهان در حوزه صنایع دستی مقام جهانی دارد، مهر اصالت، نشان ملی و تمامی نشان‌های جغرافیایی که این شهر دریافت کرده، در کنار جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی اصفهان، همگی باعث شده تا این شهر به عنوان مکانی مناسب برای جشنواره بین‌المللی صنایع دستی انتخاب شود. جشنواره‌ای که شهرداری اصفهان و وزارت میراث فرهنگی از ارکان برگزاری آن هستند. کسانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند با حضور در اصفهان از زیبایی‌های آن بهره برده و نظاره‌گر ظرفیت‌های مضاعف این شهر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خواهند بود. این جشنواره شروعی است که امید است در پایان آن، در حوزه ترویج صنایع دستی و در حوزه صادرات صنایع دستی اتفاقات خوبی بیفتد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برنامه‌های حمایت این وزارتخانه از هنرمندان صنایع دستی برای دوران گذر از شرایط شیوع ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه به غیر از حمایت‌هایی که دولت در بسته حمایتی کرونا اهدا کرده است با سایر دستگاه‌ها مثلاً بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، بنیاد احسان برکت و یا سازمان اقتصادی کوثر هم افزایی شد تا از ظرفیت‌های آن‌ها نیز استفاده شود. این همکاری و نگاه حمایتی از جانب سایر ارگان‌ها را باید به فال نیک گرفت‌.

محمودیان افزود: تسهیلات کم‌بهره یا بلاعوض و بسته‌های معیشتی که اعطا شد، با وجود اینکه موجودی اندکی برای جبران خسارت‌ها هستند، اما تنها هدف وزارتخانه این است که به فعالان این حوزه کمک کند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی که بدون هیچ هزینه‌ای از طرف وزارت میراث فرهنگی برگزار شد و تمام سود آن عاید صنعتگران می‌شود، نشان دهنده حمایت وزارتخانه جهت منعطف شدن محیط کسب و کار و نگاهی تصحیح گرایانه برای صنعتگران کشور است.

کد خبر 480284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.