ادامه اعتراض لبنانی‌ها به اوضاع معیشتی برای هفتمین روز متوالی

معترضان لبنانی در ادامه اعتراض به اوضاع اقتصادی کشور، به خیابان‌های پایتخت و برخی دیگر از مناطق این کشور آمدند.

به گزارش ایمنا، روسیا الیوم نوشت: مناطق مختلف لبنان دوشنبه شب هم شاهد صحنه اعتراضات مردم به افزایش قیمت دلار و اوضاع معیشتی کشور بوده است.

در هفتمین روز از اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی و کاهش ارزش پول ملی در لبنان، معترضان دیشب در شماری از شهرهای این کشور جاده‌ها و معابر را مسدود کردند.

موج جدید اعتراضات در لبنان در پی بحرانی شدن اوضاع اقتصادی این کشور، از روز سه‌شنبه هفته گذشته از سر گرفته شده است.

سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان یک سال پس از کناره‌گیری در مهرماه سال جاری پس از رأی مثبت پارلمان، چند ماهی است که از سوی رئیس جمهور این کشور مأمور تشکیل کابینه شد، اما هنوز نتوانسته کابینه خود را تشکیل و یا حتی به پارلمان معرفی کند.

کلاف سردرگم مشکلات سیاسی و اختلافات احزاب لبنانی مدت‌هاست که پیچیده شده و تاکنون با وجود رایزنی‌های داخلی نتیجه‌ای برای تشکیل دولت جدید حاصل نشده است همین امر سبب شده همه نگاه‌ها معطوف به امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه شود تا شاید وی با ابتکار عمل راهکاری برای حل این بحران ارائه دهد.

این در حالی است که تلاش‌های قبلی مکرون پس از انفجار بیروت برای متقاعد کردن نیروهای سیاسی لبنان به تشکیل دولتی که قادر به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی باشد، نتیجه بخش نبوده است.

علاوه بر دخالت فرانسه در لبنان، مشکل اساسی لبنان دخالت‌های آمریکا در امور این کشور و پیروی عربستان و برخی کشورهای اروپایی و منطقه، از سیاست واشنگتن می‌باشد، به این معنا که اگر توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکا علیه لبنان که در مسیر تأمین منافع رژیم صهیونیستی می‌باشد، کاهش یابد، مشکلات لبنان نیز به طور خودکار کاهش خواهد یافت.

از دیگر مشکلات جدی و عمده لبنانی‌ها، دخالت کشورهایی همچون فرانسه، عربستان و آمریکا در امور داخلی و حمایت این کشورها از برخی جریان‌های فاسد داخلی لبنانی است، جریان‌هایی که بیشتر به منافع کشورهای یاد شده فکر می‌کنند تا به منافع لبنانی‌ها.

منبع: ایرنا

کد خبر 480236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.