نظارت بر تردد خودروها در مبادی ورودی مازندران تشدید می‌شود

رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به در پیش بودن تعطیلات آخر هفته جاری، از تشدید نظارت بر تردد خودروها در مبادی ورودی منتهی به این استان با هدف مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ علیرضا قدمی، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی روز پنجشنبه هفته جاری و شرایط کرونایی استان، مأموران با استقرار در مبادی ورودی مازندران در محورهای هراز، کندوان، سوادکوه و استان‌های سمنان، گیلان و گلستان، از ورود خودروهای غیربومی و رانندگانی که فاقد مدارک هستند، جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: رانندگانی که به مصوبه ستاد مقابله با کرونا توجه نکنند، پنج میلیون ریال جریمه می‌شوند و افرادی که بدون در اختیار داشتن مجوزهای لازم قصد ورود به مازندران را داشته باشند، علاوه بر اعمال قانون، به مبدا بازگردانده خواهند شد.

رئیس پلیس راه مازندران هدف از اجرای محدودیت‌های تردد را قطع زنجیره کرونا اعلام کرد و گفت: رانندگان با پلاک غیر بومی که قصد ورود به استان را دارند، باید نامه معتبر و اصل با مهر و امضا فرمانداری محل زندگی خود به همراه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی، وضعیت جاده‌های ساحلی این استان را به علت بارش باران لغزنده توصیف کرد و گفت: هم اکنون تردد خودروها در جاده‌های هراز، سوادکوه، کندوان، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

سرهنگ قدمی افزود: هم اکنون جاده کیاسر به سمنان در محدوده " تلمادره" با پدیده مه گرفتی مواجه است و رانندگان با کاهش دید در تردد در این محور مواجه هستند.

وی گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در ارتباط با وضعیت راه‌های استان است.

اداره کل هواشناسی مازندران نیز با صدور اطلاعیه‌ای شرایط جوی استان در روز جاری را نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، کاهش محسوس دما و وزش باد پیش‌بینی و اعلام کرد که ارتفاعات استان نیز در این مدت مه‌آلود با بارش پراکنده باران و برف همراه است.

در این اطلاعیه، هوای مازندران در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری و از بعد از ظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده باران بویژه در مناطق غربی استان پیش‌بینی شده است.

هواشناسی مازندران برای روز پنجشنبه نیز هوای استان را ابری همراه با کاهش دما و از بعد از ظهر و اواخر شب همراه با بارندگی، وزش باد شدید و در ارتفاعات نیز مه‌آلود با بارش برف پیش‌بینی کرده است که این وضعیت تا روز جمعه نیز تداوم دارد. مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 480210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.