قوانین مزاحم مانع رونق تولید است

معاون وزیر اقتصاد و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: قوانین مزاحمی که در کشور وجود دارد، اکنون مانع جدی برای فعالیت واحدهای تولیدی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بابک دین پرست روز سه‌شنبه -۱۹ اسفند- طی سفری به استان اصفهان از تعدادی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی صفه بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از یک واحد تولید دارو اظهار کرد: این شرکت کاملاً خصوصی و دانش بنیان است که برخی داروهای تولید این شرکت در زمینه داروهای اعصاب و ضد صرع برای اولین بار در این کشور ساخته شد که حدود ۳۰ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی داشته است.

معاون وزیر کشور گفت: ۱۳۰ نوع دارو در این شرکت تولید می‌شود و حدود ۱۰ مورد از داروهای تولید این شرکت به طور اختصاصی در کل کشور فقط در این شرکت تولید می‌شود.

دین پرست افزود: در جریان بازدیدهای این سفر با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی قصد داریم با مشکلات فعالان اقتصادی استان آشنا شده و برای رفع موانع آن در جلسه ستاد تسهیل استان اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: این شرکت مشکلات جدی در رابطه با تجهیزات و ترخیص آن از گمرک دارد، متأسفانه قوانین مزاحمی که در کشور وجود دارد؛ اکنون مانع جدی برای فعالیت واحدهای تولیدی شده است.

معاون وزیر کشور گفت: با هماهنگی انجام شده با رئیس سازمان صمت استان قرار شد مصوبات لازم برای ترخیص ماشین آلاتی که این شرکت وارد کرده و به دلیل برخی استعلاماتی که مسکوت مانده، داشته باشیم و آن را ترخیص کنیم.

دین پرست افزود: این شرکت همچنین مشکلاتی برای تأمین تجهیزات پزشکی دارد که از برخی بخش‌نامه‌هایی که بدون تاریخ مشخصی برای اجرا صادر می‌شود، ناشی شده است دارد که امید است بتوان آن را حل کرد.

کارگروه‌های تسهیل و موانع تولید مسئول مستقیم حل مشکل واحدهای تولیدی هستند

وی در ادامه پس از بازدید از یک شرکت فعال در صنعت فولاد، اظهار کرد: دومین شرکتی که از آن بازدید شد در زمینه بانکی مشکلاتی داشت که در نظر داریم در جلسه ظهر امروز کارگروه رفع موانع ستاد تسهیل آن را بررسی و حل کنیم و امیدواریم سرمایه در گردش مصوب ستاد برای این شرکت اجرایی شود.

معاون وزیر کشور افزود: این کارخانه مشکل تأخیر شش ماهه در پرداخت حقوق کارکنان داشت، بر اساس توافقی که امروز با مدیران شرکت صورت گرفت همزمان با تخصیص سرمایه در گردش مصوب ستاد به شرکت، حداقل حقوق ۲ ماه کارکنان پرداخت شده و از محل فروش محصولات با کارکنان شرکت تسویه حساب کنند.

دین پرست گفت: همچنین در تأمین مواد اولیه نیز این شرکت با مشکلاتی مواجه است که چند راهکار برای آن پیشنهاد شد و امیدواریم با عملیاتی کردن این پیشنهادها اشتغال شرکت را پایدار نگه داشته و اشتغال و تولید آن را افزایش نیز دهیم.

وی افزود: علاوه بر این، از یک کارخانه با سابقه بیش از ۴۵ سال در تولید تجهیزات آبیاری قطره‌ای بازدید شد که با همکاری دستگاه قضائی و ستاد تسهیل پس از ۷ سال فعالیت تعطیل و نیمه تعطیل، به چرخه تولید بازگشته و سرمایه‌گذار جدیدی در آن شروع به فعالیت کرده است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: باید تصمیماتی برای افزایش مواد اولیه مورد نیاز این شرکت گرفته شود تا بتوانند با افزایش تولید، هزینه‌هایشان را پوشش دهند.

دین پرست گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مستقیماً به حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی ورود نمی‌کند، بر اساس ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید که دو سال پیش ابلاغ شد، همزمان کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استانداران و اعضا متناظر ستاد ملی، در استان‌ها تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دوره جدید به استانداران ابلاغ شده بین ۳ تا ۵ واحد تولیدی که استان قادر به حل و فصل مشکلات آن نیست را به ستاد ملی ارجاع دهند، در غیر این صورت مسئولیت اصلی حل مشکلات تولیدی در استان‌ها با کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان صمت است.‌

زیرساخت لازم برای توسعه واحدهای تولیدی فراهم می‌شود

معاون وزیر کشور در ادامه پس از بازدید از یک مجموعه فعال در حوزه نساجی اظهار کرد: فاز اول این کارخانه با ۱۵۰ نیرو شروع به کار کرده است اما در یک سال گذشته توانسته نیروی انسانی را به ۳۵۰ نفر افزایش دهد، علاوه بر این طرح توسعه اجرایی کرده که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی آم نیز منتظر تأمین برق است.

دین پرست گفت: اگر این اتفاق بیفتد تولید این مجموعه از روزانه ۱۵۰ تن به ۴۵۰ تن رسیده و اشتغال آن نیز به هزار و ۱۰۰ نفر می‌رسد.

وی افزود: موضوع تأمین برق این واحد تولیدی نیز امروز در کارگروه رفع موانع تولید استان بررسی می‌شود، مصوبات آن انجام داده شده و برق منطقه‌ای نیز در حال پیگیری آن است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: زمان‌بندی اجرایی شدن این پروژه در جلسه بعد از ظهر مصوب می‌شود و بر اساس گزارشی که مدیر واحد داده است شاهد افتتاح واحد توسعه آن خواهیم بود، اکنون نیز فرآیندهای آموزش نیروی انسانی این شرکت در حال انجام است.

دین پرست گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان در این شرایط تحریمی برای ایجاد فاز سوم این کارخانه در نظر گرفته شده و تنها دغدغه سرمایه گذاران تأمین برق است، با هماهنگی‌های انجام شده این موضوع نیز امروز حل خواهد شد.

کد خبر 480181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.