شهردار: وسعت کرمان با جمعیت شهر متناسب نیست

شهردار کرمان گفت: کرمان ۱۳ هزار هکتار وسعت و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که این وسعت متناسب با جمعیت شهر نیست و خدمت‌رسانی و آسفالت معابر را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده در جلسه عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به ادامه پویش «افتتاح» شهرداری کرمان با شعار «هر هفته، یک افتتاح»، از افتتاح پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اعتبار حدود ۸۰ میلیارد تومان، در روز عید مبعث خبر داد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد فرهنگی در سال‌جاری، از جمله ساخت فیلم بلند «شهر مهتابی» با مشارکت شهرداری کرمان، گفت: ساختِ فیلم «شهر مهتابی»، بخشی از رسالت شهرداری در فرهنگ‌سازی را به تصویر کشید و در سطح کشور بازتاب مطلوبی داشت.

شهردار کرمان افزود: این اقدام نشان می‌دهد که شهرداری‌ها با صرف هزینه اندک، می‌توانند در زمینه ساخت این‌گونه محصولات فرهنگی وارد شوند و برای شهر خود برند سازی کنند؛ البته فیلم «شهر مهتابی»، با استفاده درست از لهجه بومی مردم کرمان، به‌طور حتم اثرپذیری لازم را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هشت پروژه بزرگ شهرداری کرمان، ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه و بار مالی داشته است، افزود: این میزان هزینه، غیر از هزینه تملک املاک مسیری و در واقع هزینه اجرای پروژه‌ها بوده است.

عالم‌زاده با تأکید بر اینکه شهرداری در اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی به اعتبارات بیشتری نیاز دارد، خواهان افزایش بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانیِ شهرداری شد و افزود: پیشنهاد می‌شود در صورت موافقت اعضای شورا، بودجه مصوب‌شده افزایش یابد.

وی در رابطه با افزایش بودجه شهرداری تصریح کرد: تأخیر و تعلل در بعضی از پروژه‌ها به‌دلیل مسائل حاشیه‌ای، از واقعیت‌های شهرداری‌هاست؛ بنابراین، در زمان اجرای پروژه‌ها، معمولاً با مسائل و مواردی مواجه خواهیم شد که روند اجرای کار را با کُندی مواجه می‌کند.

شهردار کرمان افزود: بنابراین، به‌دلیل مسائل پیش رو، ممکن است پروژه‌ها سرعت لازم را نداشته باشد و هزینه‌هایی بر آن‌ها تحمیل شود که قابل پیش‌بینی نیست.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در صورت موافقت اعضای شورا، رقم بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۰، تغییر کند و با متمم بودجه، میزان بودجه مصوب افزایش یابد.

شهردار کرمان در پاسخ به در خواست یکی از اعضای شورا مبنی بر آسفالت بعضی از معابر شهر، گفت: با وضعیت موجودِ معابر شهر کرمان، حداقل به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا آسفالت معابر شهر به حد قابل قبولی برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال آینده، هزینه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی آسفالت معابر شهر کرمان، درصد ناچیزی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد که نشان می‌دهد شهرداری اثرپذیری کافی را نخواهد داشت.

عالم زاده با بیان اینکه مشکلات شهر کرمان ریشه تاریخی دارد، گفت: کرمان با ۶۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۳ هزار هکتار مساحت، با مشکلات زیادی مواجه است و این وسعت متناسب با جمعیت شهر کرمان نیست و خدمت‌رسانی و آسفالت معابر را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در پاسخ به درخواست یکی از اعضای شورا مبنی بر اصلاح، ترمیم و رسیدگی به پارک‌های سطح شهر، گفت: نگهداری از پارک‌های شهر، ازجمله وظایف شهرداری است که تاکنون از آن غفلت نشده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه متوجه کمبود امکانات در بعضی از پارک‌های شهر هستیم، افزود: در حال حاضر، اولویت ساختِ پارک، در محله‌های فاقد فضای سبز است.

منبع: مهر

کد خبر 480135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.