عصرانه خبری شهرهای ایران در ۱۸ اسفندماه

در این بسته خبری از نصب ۳۰ المان در شهرکرد تا کاشت نهال در مناطق حاشیه‌ای سقز و تعرفه بودجه عوارض شهرداری زرند را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

آسفالت و لکه گیری نوروزی معابر سطح شهر بجنورد

مهدی حمیدی، معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری بجنورد گفت: اعتبارات لکه گیری و مرمت معابر در بودجه نوروزی شهرداری بالغ بر ۲ میلیارد تومان تأمین شده است که تحت عنوان بهسازی معابر شهری انجام خواهد شد و بر اساس مساعد بودن شرایط آب و هوا نسبت به لکه گیری معابر تا پایان اسفند و در ادامه در ایام نوروز اقدام خواهیم کرد.

اجرای ۹۳ عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی توسط شهرداری قزوین

محمد درافشانی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای ۹۳ عنوان برنامه فرهنگی و آموزشی به صورت مجازی و حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط خانه فرهنگ‌ها و فرهنگسراهای شهرداری قزوین در سال ۹۹ خبر داد.

توزیع کیسه‌های پلاستیکی میان شهروندان ساروی

سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با هدف حمایت از محیط زیست و جلوگیری از استفاده مواد پلاستیکی، کیسه‌های پارچه‌ای را جهت جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی در میان شهروندان توزیع کرده است.

نصب ۳۰ المان در شهرکرد در آستانه نوروز ۱۴۰۰

بهادر عبدالغنی، شهردار شهرکرد با اشاره به نصب المان‌های نوروزی در سطح شهر خاطرنشان کرد: ۳۰ نقطه شهر در راستای نصب المان‌ها توسط سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سیما، منظر و فضای سبز شهری پیش‌بینی و بعد از گذراندن چهارشنبه آخر سال نصب آنها انجام می‌شود.

٢٨٠٠ اصله درخت در نطنز غرس می‌شود

علی پیراینده، شهردار نطنز گفت: با کاشت ٢٨٠٠ اصله درخت در باغ شهر تاریخی نطنز سرانه فضای سبز افزایش می‌یابد.

آغاز ساخت روز بازار در شهرک فرهنگیان بجنورد

احسان امانی، مدیر شهرداری شهرک فرهنگیان بجنورد گفت: به منظور ایجاد خدمات متمرکز و رفع نیازهای روزمره‌ی ساکنین شهرک فرهنگیان بجنورد، درنظر داریم روز بازاری در ورودی این شهرک ایجاد کنیم تا ساکنین این منطقه، دسترسی آسانی به خدمات مورداحتیاج خود داشته باشند.

سرانه فضای سبز شهر ملایر ۲۱ مترمربع است

مهدی بهرامی، رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر سرانه فضای سبز شهر ملایر را ۲۱ مترمربع اعلام کرد و گفت: بیشتر فضای سبز ملایر، عمومی است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند و هدف ما توسعه کمی و کیفی این فضا است.

تعرفه بودجه عوارض شهرداری زرند

محمد منصوری، معاون توسعه و مدیریت منابع شهرداری زرند از کاهش ارقام وصولی بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بعد از بررسی‌های شورای شهر تعرفه عوارض بودجه شهرداری بین ۵ تا ۶ میلیارد تومان از درآمدهای قابل وصول کاهش و در بخش‌هایی نیز افزایش یافته است و از آنجا که ساز و کار وصول آن مهیا نشده این امر موجبات کسری بودجه سال آینده را فراهم می‌آورد.

اجرای نهضت کاشت نهال در سقز با اولویت مناطق حاشیه‌ای

رشید میر حسامی، شهردار سقز گفت: شهرداری سقز در راستای توسعه و گسترش فضای سبز، ۱۲ هزار اصله نهال را در سطح شهر با اولویت محلات حاشیه‌ای کاشت می‌کند.

اجرای چندین طرح عمرانی در نایسر سنندج

حشمت الله صیدی، شهردار سنندج از انجام چندین طرح عمرانی در ناحیه منفصل شهری نایسر خبر داد و گفت: احداث فضای سبز در چند نقطه، اصلاح و ساماندهی ورودی نایسر، جدول گذاری و روکش آسفالت بلوار اصلی نایسر، تکمیل خیابان گاز، آسفالت و بهسازی خیابان‌های اصلی و فرعی و زیبا سازی برخی از معابر نایسر از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی برنامه ریزی شده جهت اجرا در این ناحیه است.

کد خبر 480014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.