توافق اولیه انتقال ساختمان اداره کل زندان‌ها انجام شد

شهردار سمنان گفت: توافق اولیه در خصوص ساختمان اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان حاصل شد و در صورت تایید نهایی در یک یا دو روز این جابه‌جایی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید محمد ناظم‌رضوی در نشست بررسی وضعیت کاروانسرای شاه عباسی سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری، اظهار کرد: دو روز پیش از سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان، طی نشستی در شورای اسلامی شهر تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با تحویل کاروانسرای شاه عباسی با اداره کل زندان‌ها امضا شد.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا با هماهنگی کارشناسان مرمت آثار تاریخی عملیات بازسازی با حذف الحاقات آغاز شد، افزود: در نشستی با رئیس دادگستری کل استان سمنان نیز توافقاتی در خصوص انتقال ساختمان دادگاه انقلاب مرکز استان انجام شد.

شهردار سمنان با تاکید بر اینکه مساحت زمین و محوطه کاروانسرا هشت هزار مترمربع است، تصریح کرد: ۷۰ درصد از ساختمان دادگاه انقلاب و ۵۰ درصد از ساختمان اداره کل زندان‌ها در طرح تعریض خیابان قرار دارد و باقی زمین نیز به محدوده پیرامون کاروانسرا می‌پیوندد.

وی افزود: طرح مرمت کاروانسرا با کمک مشاوران خبره میراث فرهنگی آماده شد و با تخلیه و تحویل ساختمان اداره کل زندان‌ها و دادگاه انقلاب آغاز می‌شود.

ناظم‌رضوی گفت: امیدواریم با برداشته شدن دیوارهای زندان، وعده‌ای که در خصوص بازدید از این طرح در نوروز به مردم داده شد محقق شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 479946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.