برای پرستاران دچار عوارض کرونا امتیاز «شبه ایثارگری» اختصاص داده شود

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت: پرستارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند بعد از بهبودی زمانی که در شیفت‌های خود حاضر می‌شوند، برخی از آنها دچار عوارض ناشی از کرونا شده‌اند که نیاز است امتیاز شبه ایثارگری برای آنها در نظر گرفته شود.

به گزارش ایمنا، عبدالله صفری در این باره اظهار کرد: انتظار جامعه پرستاری از مسئولان وزارت بهداشت این است که رسیدگی به پرونده شهدای مدافع سلامت را تسریع بخشند تاکنون با وجود بیش از ۱۰۰ شهید مدافع سلامت در گروه پرستاری کمتر از ۵۰ نفر پرونده‌های آنها تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: سختی کار شغل پرستاری بر همه آشکار است زمانی که آنها با اخلاص جان خودشان را در راه سلامتی بیماران گذاشته‌اند؛ شایسته نیست خانواده‌های آنها بیش از این بلاتکلیف بمانند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت: پرستارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند، روزهای سختی را سپری می‌کنند. مدتی از چرخه خدمت به بیماران دور هستند و زمانی که در شیفت‌های خود حاضر می‌شوند، برخی از این عزیزان دچار عوارض و آسیب‌هایی ناشی از بیماری کرونا شده‌اند که نیاز است امتیاز شبه ایثارگری برای آنها در نظر گرفته شود.

وی در خصوص وسایل حفاظتی پرستاران، عنوان کرد: در حد لزوم وسایل حفاظتی برای پرستاران در بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است، اما نیاز است یک محیط ایمن برای آنها ایجاد شود برای مثال؛ بخشنامه‌های که به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است، برای عدم بکارگیری پرستاران باردار در بخش‌ها اجرایی شود تا پرستاران بدون استرس و دغدغه‌ای به خدمات دهی بپردازند.

صفری خاطر نشان کرد: روند بیماری در کشور با ثبات است مردم باید بدانند؛ با توجه به اینکه در آستانه نوروز هستیم تا جایی که امکان دارد از انجام سفرها پرهیز کنند که اگر این پرهیز نباشد، شاهد افزایش ورودی‌های بیمارستان‌ها خواهیم بود.

منبع: فارس

کد خبر 479825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.