مرتضایی‌نژاد: مطالبه ۱۵ ساله شهروندان در باغ گلها محقق شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ گونه انواع درختان و گل‌ها و گیاهان گرمسیری (آپارتمانی) در ایجاد مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری باغ گلها استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فروغ مرتضایی‌نژاد ظهر امروز_ یکشنبه ۱۷ اسفند ماه ۹۹ _در آئین بهره برداری از مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری باغ گلهای اصفهان اظهار کرد: انگیزه داشتن گلخانه گرمسیری از ۱۵ سال پیش در شهر وجود داشت و اقدامات نیمه کاره‌ای در این راستا انجام شده بود، اما با توجه به این کهتکمیل این پروژه از مطالبات شهروندان بود اهتمام جدی برای تحقق آن از سال ۹۷ آغاز شد و مقدمات اولیه صورت گرفت.

وی افزود: انواع گیاهان گرمسیری در این گلخانه جمع آوری شده تا یک فضای آموزشی، علمی و مفرح را برای تمام افراد داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که برای استفاده از فضای گلخانه‌ای سازه ویژه‌ای طراحی شد و مورد تصویب شورای سازمان پارک‌ها و هیئت مدیره آن قرار گرفت، افزود: با توجه به این که قرار بود در این مجموعه سطوحی پیش بینی شود که کاشت گونه‌های گرمسیری را به خوبی پوشش دهد برای اجرای آن از سازمان عمران شهرداری کمک گرفتیم و خوشبختانه با همت و تلاش این سازمان سازه مورد نظر با استحکام بالا اجرا شد.

وی ادامه داد: این گلخانه محیطی گرم، مرطوب و با دمای بالا دارد و همه موارد و نکات به صورت علمی مورد توجه قرار گرفته است.

مرتضایی نژاد خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۳۰۰ گونه انواع درختان و گل‌های گرمسیری و گیاهان فضای سبز گرمسیری (آپارتمانی) در این مجموعه استفاده شده است.

وی با بیان این که برخی از گونه‌های این مجموعه از شهرهای هرمزگان، خوزستان و دزفول تهیه شده است، گفت: سیستم سرمایشی و گرمایشی همچنین سیستم آبیاری این مجموعه به صورت هوشمند تعبیه شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: کودکان و دانشجویان دانشکده‌های کشاورزی و سایر شهروندان از این مجموعه زیبا دیدن کنند و مورد استقبال و رضایت شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 479772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.