«سروهای جاوید» در دل خاک جای گرفت

حوزه هنری استان اصفهان در حرکتی نمادین برای زنده نگاه داشتن یاد سه تن از مفاخر اصفهان در روز درختکاری به کاشت سه نهال سرو در فضای باز عمارت سعدی اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این مراسم که روز گذشته (شنبه) با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولین و خانواده شهید بهشتی و استاد فضائلی در دبیرستان سعدی برگزار شد مجتبی شاهمرادی، رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: اینجا یک عمارت تاریخی است که جلوه‌ها و زیبایی‌های خود را دارد اما همجواری با میدان امام (ره) کار را سخت کرده است.

وی با اشاره به قدمت این عمارت تاریخی که زمانی دبیرستان سعدی بوده و محل تحصیل شخصیت‌های بزرگی مانند شهید بهشتی است افزود: در صد سال گذشته این عمارت میزبان انسان‌های بزرگی بوده است که اکنون جزء بزرگان این مرز و بوم هستند.

شاهمرادی با اشاره به غرس نهال توسط حوزه هنری اصفهان به یاد اساتید هنرمند خاطرنشان کرد: امیدوارم کاشت این نهال‌ها آغاز حرکت جدیدی باشد تا بتوانیم یاد و خاطره این عزیزان را که سرمایه‌های اصفهان هستند زنده نگه داریم.

وی تصریح کرد: مایه مباهات است میزبان خانواده شهید بهشتی و استاد فضائلی باشیم و امیدواریم این نهال‌ها سال‌ها استوار و پابرجا بمانند.

«سروهای جاوید» در دل خاک جای گرفت

در ادامه این مراسم دختر استاد حبیب الله فضایلی ضمن بیان فعالیت‌های این استاد هنرمند گفت: یکی از مهمترین کارهای استاد فضائلی علاوه بر نگارش خط در عتبات عالیات و مساجد و کتابخانه ها، کتاب «اطلس خط» است که حدود ۲۵ سال از عمر خود را برای جمع آوری مطالب این کتاب صرف کردند.

وی اظهار امیدواری کرد که مسئولین از چاپ آثار هنرمندان بزرگی مانند استاد فضائلی پشتیبانی کنند، استاد فضائلی مظلومانه تلاش می‌کردند و تشکر می‌کنم از همه کسانی که امروز قدردان پدر بزرگم هستند.

«سروهای جاوید» در دل خاک جای گرفت

سپس سید محمد حسین امامی، خواهرزاده شهید بهشتی درباره این شهید بزرگوار گفت: ایشان دوره دبیرستان را در سال ۲۱ در دبیرستان سعدی (در این مکان) طی کردند و پس از اینجا نیز به مدرسه صدر رفتند و در سال ۲۵ دیپلم خود را اخذ کردند.

وی با اشاره به بعد هنری زندگی شهید بهشتی افزود: ایشان در آلمان عکاسی هم می‌کردند و تصاویری از آلمان از ایشان به یادگار مانده است که برای هنرمندان عکاس ارزش دارد تا با دیدن این تصاویر با نگاه شهید بهشتی به عنوان کنشگر اجتماعی به مسائل جامعه نگاه کنند.

«سروهای جاوید» در دل خاک جای گرفت

در این روز، سه نهال سرو به یاد استاد جواد رستم شیرازی، استاد حبیب الله فضائلی و شهید محمد بهشتی در باغچه عمارت تاریخی سعدی توسط حسین کارگر، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان، سید محمد حسین امامی خواهرزاده شهید بهشتی، کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان، مهدی تمیزی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری، حجت الاسلام محمود نیستانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا علاءالدین، رییس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان کاشته شد.

کد خبر 479597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.