آمار کرونا استان فارس ۱۶ اسفند؛ ۴ فوتی و ۱۰۲ بیمار بستری

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های مبتلا به کرونا را تشریح کرد.

روح الله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی کرونا در استان فارس در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز -شنبه ۱۶ اسفندماه- اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری کووید ۱۹ تاکنون، ۶۵۲ هزار و ۸۳۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۷ هزار و ۴۵۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون، ۴۱ هزار و ۴۴۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۳۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۰ هزار و ۸۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بهبودی ۱۷۱ هزار و ۹۳۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی با اعلام جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، اضافه کرد: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون سه هزار و ۲۸۰ نفر است.

حسینی در ادامه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۸۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۰۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

کد خبر 479544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.