جشنواره هنر اصفهان و فلورانس به صورت آنلاین برگزار می‌شود

شهردار اصفهان با ارائه پیشنهاد برگزاری یک نمایشگاه و جشنواره مشترک آنلاین هنر میان دو شهر اصفهان و فلورانس، گفت: امکان ایجاد این نمایشگاه را برقرار می‌کنیم تا این موضوع به عنوان آغازی برای همکاری‌های جدید و توافق میان دو شهر اصفهان و فلورانس محسوب شود.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در گفت و گوی آنلاین با «داریو ناردلا» شهردار فلورانس، خواهرخوانده ایتالیایی اصفهان اظهار کرد: به دلیل به وجود آمدن پاندمی کرونا در سراسر جهان امکان سفر به کشورهای ایتالیا و ایران از بین رفته است؛ این ویروس نظم جهانی رفت و آمدها و ملاقات‌ها را به هم زده و شیوه‌های جدیدی در زندگی اجتماعی ایجاد کرده است.

شهردار اصفهان، بروز نوآوری و خلاقیت با اشاره به برقراری ارتباط با دیگر شهرهای جهان پس از شیوع ویروس کرونا افزود: ارتباطات آنلاین و گفتگوها و جلسات مجازی با سفرا و شهرداران دیگر شهرهای جهان، فرصتی بود که در این شرایط ایجاد شد و ما به خوبی استفاده کردیم.

اصفهان و فلورانس کانون تعاملات هنری و فرهنگی می‌شوند

نوروزی با بیان اینکه شهرهای اصفهان و فلورانس سال‌های بسیار زیادی است که خواهرخوانده یکدیگر هستند، گفت: این دو شهر به عنوان شهرهایی با سابقه دیرینه و طولانی در تاریخ جهان مطرح هستند، همانگونه که فلورانس برای مدتی پایتخت ایتالیا بوده اصفهان نیز سابقه پایتختی ایران را دارد.

وی شهر فلورانس را شهری با سابقه فرهنگی، تاریخی، گردشگری و هنری ذکر کرد و ادامه داد: اصفهان نیز دارای این خصایص بوده و در جهان به عنوان شهری پیشرو در هنر، تاریخ و صنعت شناخته می‌شود، صنایع بزرگی همچون فولاد و ذوب آهن در این شهر قرار دارد و از لحاظ علمی نیز پنج دانشگاه مادر در این شهر بوده و ۳۰ دانشگاه کوچک و بزرگ دیگر در استان اصفهان فعال است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهر فلورانس در زمینه‌های هنری مانند تئاتر، موسیقی و سایر هنرها فعال بوده و شهری هنری محسوب می‌شود، تاکید کرد: این دو شهر با چنین ویژگی‌ها و نقاط مشترک می‌توانند در حوزه‌های هنری، علمی و … با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و دایره همکاری‌های خود را گسترش دهند.

وی با اشاره به ابتکار طرح شهروند دیپلمات از سوی شهرداری اصفهان، افزود: این طرح با همکاری سایر خواهرخوانده‌های اصفهان در دستور کار قرار دارد و علاقه داریم شهروندان اصفهانی با ارتباطات بین‌المللی و همچنین اصفهانی‌های مقیم کشور ایتالیا زمینه توسعه اقدامات و برنامه‌های مشترک را فراهم کرده و تجربیات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها را در این بستر تعاملی فعال کنند تا بتوانیم از این تجربیات برای بهبود شهر و ارتباطات بین‌المللی استفاده کنیم.

نوروزی با بیان اینکه شهر اصفهان دارای ۱۳ خواهرخوانده بوده و عضو ۱۰ شبکه شهر و سازمان بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: با این اوصاف می‌توانیم یک هم افزایی با یکدیگر ایجاد کرده و با ایجاد نقشه راهی زمینه‌های همکاری مشترک را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: شهر اصفهان نشان کاندیداتوری پیوستن به شهرهای دوستدار کودک یونیسف را دریافت کرده و در شبکه شهرهای دوستدار سالمند نیز فعال است، بنابراین در این زمینه‌ها نیز می‌توانیم تبادل نظر و تجربیات داشته باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه می‌توانیم در ارتباط با حمل و نقل عمومی نیز همکاری کنیم، گفت: شهر فلورانس شهری موفق در زمینه استفاده از تراموا و سایر خطوط حمل و نقل عمومی است که می‌تواند تجربیات خود را در این زمینه‌ها در اختیار اصفهان بگذارد.

وی تاکید کرد: بیشترین بودجه شهر اصفهان به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و معتقدم لازمه حفظ محیط زیست و زیست پذیر شدن شهر توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی قوی و پیشرفته است.

نوروزی به زمینه‌های زیاد همکاری‌ها بین این دو شهر اشاره کرد و گفت: در زمینه مسائل اقتصاد فرهنگی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، رویدادهای فرهنگی و هنری می‌توانیم برنامه‌های مشترک برگزار کرده و اصفهان و فلورانس را کانون تعاملات هنری دو کشور کنیم.

شهردار اصفهان با ارائه پیشنهاد برگزاری یک نمایشگاه و جشنواره هنری مشترک آنلاین بین دو شهر، تاکید کرد: این نمایشگاه می‌تواند بستری برای معرفی ظرفیت‌های هنری دو شهر باشد و امکانی برای اتصال هنرمندان و کسب و کارهای مربوطه به یکدیگر فراهم کند و این موضوع به عنوان آغازی برای همکاری و توافق میان دو شهر محسوب شود.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ جشنواره بین‌المللی صنایع دستی در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: اصفهان مهد صنایع دستی ایران است و این نمایشگاه فرصتی برای شکوفایی صنایع‌دستی ایران و جهان است.

تجربیات تراموایی فلورانس در اختیار اصفهان قرار می‌گیرد

شهردار فلورانس نیز در این گفت و گوی آنلاین با بیان اینکه شهر فلورانس و اصفهان از جذابیت‌های تاریخی بسیار زیادی برای گردشگری در دنیا برخوردار هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ایتالیا و شهر فلورانس درآمد بسیاری از گردشگری دارد متأسفانه ویروس کرونا باعث شده خسارات زیادی به شهرهای ما وارد شده و با توجه به اینکه شهر فلورانس یکی از برندهای معروف صنعت پوشاک در دنیا محسوب می‌شود کرونا آسیب بسیاری نیز به این صنعت در کشور ایتالیا زده است.

"داریو ناردلا" با اشاره به پروژه شهروند دیپلمات شهرداری اصفهان، تصریح کرد: من در جریان این پروژه شهر اصفهان قرار داشتم و خوشحال می‌شویم همکاری نزدیکی در این زمینه داشته باشیم؛ با وجود کرونا و خسارت‌هایی که این ویروس به ما وارد کرده سعی می‌کنیم همچنان مقاوم و استوار در مقابل این ویروس ایستاده و برنامه‌های خود را پیش ببریم.

وی با اشاره به موضوع تراموا تصریح کرد: شهر فلورانس در این زمینه کارهای بسیار خوب و زیادی انجام داده و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از آخرین تکنولوژی‌های مربوط به این موضوع است. استفاده از این خطوط حمل و نقلی جدید صرفه اقتصادی بسیار زیادی دارد زیرا این حمل و نقل نیاز به کندن تونل ندارد و بسیار سریع‌تر از مترو جا به جایی ها را انجام می‌دهد.

شهردار فلورانس با بیان اینکه موضوع تراموا می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری شهر اصفهان و فلورانس باشد، افزود: این پروژه دارای ۵۰ کیلومتر ریل در شهر فلورانس بوده و تمام قسمت‌های مهم شهر را در ارتباط با یکدیگر قرار می‌دهد؛ با راه اندازی سه خط در ۶ مسیر مختلف و تا قبل از کرونا، ۲۰ میلیون نفر را از ابتدای ۲۰۱۹ تا اواخر ۲۰۲۰ با این وسیله جا به جا کردیم و بسیار روش حمل و نقلی مؤثر و مفیدی بوده است.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی این پروژه در فلورانس، ترافیک این شهر را به ۱۵ هزار خودرو و وسیله نقلیه کاهش داد، ظرفیت این تراموای جدید بسیار زیاد بوده و جابه جایی های بسیاری را انجام می‌دهد و کمک بسیار زیادی به این شهر کرده است.

داریو ناردلا گفت: برنامه‌ای با صاحبان این صنعت و تکنولوژی ترتیب می‌دهیم تا شهر اصفهان نیز از تجربیات شهر فلورانس در استفاده از تراموا استفاده کند.

یادی از عباس کیارستمی و اصغر فرهادی

شهردار فلورانس با بیان اینکه پدر من یکی از شرق شناسان معروف و از اساتید دانشگاه ناپل در رشته شرق شناسی است، ادامه داد: پدرم به زبان عربی و فارسی تسلط دارد و اسم من را "داریو" که همان داریوش است، انتخاب کرده است.

وی از ایده شهردار اصفهان در خصوص برگزاری جشنواره مشترک فرهنگی استقبال کرد و افزود: این یک ایده بسیار خوب بوده و برگزاری این جشنواره‌ها در تعاملات هر چه بیشتر این دو شهر بسیار مؤثر است، کشور ایتالیا و شهر فلورانس جشنواره‌های زیادی در مورد سینما و تئاتر برگزار کرده و فیلم‌های زیادی از ایران و از عباس کیارستمی و اصغر فرهادی نیز در این شهر اکران شده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

ناردلا تاکید کرد: خوشحال می‌شویم شهردار اصفهان افرادی را در زمینه هنر موسیقی و صنایع دستی و … به ما معرفی کنند تا بتوانیم این هنرها را مبادله و تعامل کنیم و بتوانیم فستیوال هنرهای اصفهان و فلورانس را برگزار کنیم.

کد خبر 479499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.