بوستان ملی و ایجاد جریان فرهنگ ایرانی در ایران کوچک

عضو شورای شهر کرج گفت: با افتتاح بوستان ملی، جریان فرهنگ ایرانی می‌تواند روح در کالبد این بوستان بدمد و رونق ایران کوچک در گرو اقدامات فرهنگی مناسب و همگون با این فضاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس زارع در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"همشهریان عزیز سلام، بوستان ملی ایران کوچک افتتاح شد.

با توجه به موقعیت و شرایط اقلیمی شهر کرج و حضور اقوام مختلف کشور در این شهر و همینطور عنوان ایران کوچک که به این شهر داده شد ایده اولیه خلق بوستانی با همین نام شد.

خوشحالم که این آرزو و ایده در دوران مسئولیت شورای پنجم شهر کرج با حمایت شهردار محترم، تلاش‌های همکارانم در سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و در رأس جناب آقای مهندس بضاعتی پور و معاونین شان و سایر همکاران محترم در این سازمان به اجرا درآمد جا دارد از همه همکارانم در شورای اسلامی شهر کرج به سبب حمایت از این پروژه تقدیر و تشکر کنم.

جا دارد از مهندس مجتبی گل محمدی و مهندس حسام رضاقلی که برای ساخت این مجموعه عاشقانه همت گماشتند و با علاقه و عشق برای به ثمر رسیدن این بوستان تلاش کردند تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم همینطور از سرکار خانم مهندس اسمی و مهندس امیر وصال الدین روزبهانی و همه باغبانان و کارگران و پیمانکاران ارجمند تشکر و قدردانی کنم.

حال با فراهم آمدن این فضا، جریان فرهنگ ایرانی می‌تواند روح در کالبد این بوستان بدمد. در میدان گاه آن از ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای تا هنر تعزیه عاشورایی و پرده خوانی و نقالی و حکایت اسطوره‌های ایرانی گرفته تا هنرهای جدید نمایشی و موسیقی، در بازارچه آن صنایع دستی نفیس و اصیل ایرانی تا رسوم اقوام مختلف با پوشش‌های مختلف.

همینطور از نقش و نگارهایی در قالب هنرهای تجسمی که می‌تواند مورد علاقه و پسند بازدیدکنندگان باشد و همینطور رویدادهای مختلف فرهنگی و گوشه‌هایی از هنر خط و تذهیب و سفالگری و هنرهای دیگر را در آن شاهد باشیم رونق ایران کوچک در گرو اقدامات فرهنگی مناسب و همگون با این فضاست.

خوشحالیم که ورودی این باغ مزین شده به نام نامی شهیدان شهر عزیزمان کرج و همینطور باغ سردیس مفاخر بلند آوازه کشورمان. این مجموعه امکان تکمیل و اضافه شدن المان‌های فرهنگی سایر نقاط کشورمان را نیز داراست و با اجرا و احیای کوچه باغ‌های قدیمی شهرمان کرج می‌تواند تکمیل شود. "

کد خبر 479452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.