اتمام فاز دوم واکسیناسیون در اصفهان تا روز دوشنبه

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: فاز دوم واکسیناسیون کرونا در اصفهان تا دوشنبه به پایان می‌رسد، برای واکسیناسیون کامل کادر درمان مرتبط با کرونا ویروس در مراکز درمانی استان حدود ۲ هزار دوز واکسن و برای واکسینه کردن همه کادر درمان استان بیش از ۱۲ هزار دوز واکسن دیگر نیاز است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این که فاز دوم واکسیناسیون کرونا در اصفهان تا دوشنبه به پایان می‌رسد، اظهار کرد: برای واکسیناسیون کامل کادر درمان مرتبط با کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان حدود ۲ هزار دوز واکسن نیاز داریم تا کادر درمان مرتبط با کرونا واکسینه شوند.

وی ادامه داد: برای اجرای فاز سوم واکسیناسیون کرونا سهمیه واکسیناسیون برای استان اصفهان مشخص نشده است، اما بیش از ۱۲ هزار دوز واکسن دیگر برای واکسینه کردن همه کادر درمان در استان اصفهان نیاز است.

بیش از ۸ هزار واکسن روسی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به آمار واکسن‌هایی که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۸ هزار و ۲۳۰ دوز واکسن "اسپوتنیک وی" روسی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است که حدود ۷۳۰ دوز آن مربوط به فاز اول و حدود ۷ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن نیز مربوط به فاز دوم است و تاکنون تنها واکسن روسی در چرخه واکسیناسیون استفاده شده و انواع دیگری از واکسن‌ها را برای واکسیناسیون نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر این که توزیع واکسن کرونا عادلانه انجام می‌شود، تصریح کرد: به مراکزی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیستند نیز واکسن کرونا ویروس تعلق می‌گیرد و بین این مراکز و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تفاوتی وجود ندارد و واکسن به صورت عادلانه توزیع می‌شود.

اختصاص ۴۰۰ دوز واکسن در فاز دوم به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی

فدایی با اشاره به تعداد واکسن‌هایی که در فاز دوم به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اصفهان اختصاص داده شده است، اضافه کرد: در فاز دوم واکسیناسیون کووید ۱۹ حدود ۴۰۰ دوز واکسن در اختیار بیمارستان‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی استان اصفهان قرار گرفته است.

وی با بیان این که امیدواریم در بهار سال آینده شاهد توزیع واکسن ایرانی در سطح جامعه باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر برای انجام واکسیناسیون از واکسن اسپوتنیک وی استفاده می‌کنیم، برای واکسن نباید بحث ایرانی و خارجی در جامعه مطرح باشد، چرا که ایران از قدیمی‌ترین واکسن سازهای دنیا است و در آسیا یکی از اولین تولید کننده‌های واکسن شناخته شده است.

وی با بیان این که علائم کرونا ویروس معمولی با کرونا ویروس انگلیسی تفاوتی ندارد، اضافه کرد: مواردی از ابتلا به کرونا ویروس با جهش انگلیسی در استان دیده شده و افراد باید به شدت مراقب باشند، همچنین نباید تنها دنبال تعیین تعداد بیماران مبتلا به کرونا انگلیسی باشیم، چرا که وجود جهش‌های دیگر نیز در دنیا مشاهده شده است و راهکار مهم، پیشگیری از گردش ویروس در جامعه است تا از جهش‌های بیشتر ویروس جلوگیری شود.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: افراد باید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از حضور در تجمعات خودداری کنند و رعایت نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا باید جدی گرفته شود و عادی انگاری درباره کرونا احتمال ورود به موج جدید را بیشتر می‌کند.

کد خبر 479449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.