پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه گفت: پایگاه هوایی «ملک خالد» واقع در جنوب عربستان هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، المسیره نوشت: یحیی سریع گفت: پایگاه هوایی خالد در منطقه خمیس مشیط واقع در جنوب عربستان با ۲ فروند پهپاد از نوع «صماد ۳» هدف حمله قرار گرفته است.

وی افزود: پایگاه هوایی ملک خالد در پاسخ به ادامه حملات ائتلاف سعودی و تداوم محاصره یمن انجام گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه نیز از هدف قرار دادن مواضع مهم و حساس در پایگاه هوایی سعودی «ملک خالد» و همچنین فرودگاه بین‌المللی «ابها» در جنوب عربستان خبر داده بود.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۳۱ نوبت استان مأرب یمن را بمباران کردند.

حملات بازدارنده یمن پس از آن صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی بارها به متجاوزان هشدار داده‌اند که ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی‌جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

منبع: ایرنا
کد خبر 479359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.