یک جنگل ۹۱ هکتاری در گیلان احیا می‌شود

عضو شورای شهر رشت گفت: یک موسسه مردم‌ نهاد زیست‌محیطی توانسته است ۹۱ هکتار زمین از اداره کل منابع طبیعی استان گیلان، در شهرستان سیاهکل نزدیک روستای لیشک به امانت گرفته و از آن در راستای ترویج فرهنگ نهالکاری استفاده کند.

محمدحسن عاقل‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم توجه به نقش تشکل‌های غیردولتی در حفظ و توسعه فضای سبز، اظهار کرد: با این رویکرد می‌توان در زمینه توسعه فضای سبز و تشویق و ترغیب افراد جامعه به کاشت نهال و همچنین حفاظت از درختان جنگل‌ها و منابع طبیعی امیدوار بود.

وی افزود: یک مؤسسه مردم نهاد زیست‌محیطی با سابقه ۲۰ سال فعالیت در زمینه حفاظت از محیط زیست توانسته است ۹۱ هکتار زمین از اداره کل منابع طبیعی استان گیلان، در شهرستان سیاهکل نزدیک روستای لیشک به امانت گرفته و از آن در راستای ترویج فرهنگ نهالکاری استفاده کند.

عضو شورای شهر رشت خاطر نشان کرد: این مؤسسه زیست محیطی قصد دارد قطعه جنگل یاد شده را به کمک گیلانی‌ها و دوستداران طبیعت دوباره بازسازی و احیا کند.

وی ادامه داد: برای زنده کردن این قطعه جنگل قرار است نهال‌های مختلف در این زمین کاشته شود و کل محوطه محصور شده و تا پنج سال از نهال‌های کاشته شده به خوبی مراقبت و نگهداری شود.

عاقل‌منش افزود: این نهال‌ها به نام افراد مختلف و به وسیله هر یک از افراد جامعه برای خود، فرزندان، نوه‌ها، مادر، پدر یا حتی یک خاطره خریداری و کاشته می‌شود؛ به عبارتی قرار است برای نهال‌ها به همان نام شناسنامه صادر شده و به خوبی از آنها نگهداری شود تا در خاک ریشه‌دار شده و پوشش جنگلی منطقه احیا شود.

کد خبر 479357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.