۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
صید ماهی در خوزستان ممنوع شد

اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان روز جمعه با صدور یک اطلاعیه از ممنوعیت صید ماهی در فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان از ۱۵ اسفندماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، بر اساس این اطلاعیه به عموم مردم به ویژه صیادان و فروشندگان ماهی اعلام شده است هرگونه صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانه‌ای طبق قانون و مقررات حفاظت محیط زیست از ۱۵ اسفند سال جاری تا تاریخ صدور مجوز صید در سال ۱۴۰۰ که مقارن با فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان است در همه منابع آبی شهرستان اعم از رودخانه، تالاب، دریاچه و آب بندهای طبیعی ممنوع است.

در این اطلاعیه از صیادان خواسته شده به منظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی خدادادی در فصل ممنوعه از هرگونه فعالیت صید و صیادی خودداری کنند و مردم در صورت مشاهده تخلف آن را به شماره ۷۱-۳۳۷۳۷۷۶۹ اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارش کنند.

همچنین در ادامه این اطلاعیه تاکید شده با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال مردم از خرید و فروش آبزیان پرهیز کنند چراکه با صیدو فروش غیرقانونی جانواران وحشی مانند مار، مارماهی، لاک پشت و سمندر علاوه بر نابود کردن نسل اینگونه از جانواران، به دلیل وجود بیماری‌های مشترک انسان و حیوان موجب انتقال بیماری می‌شوند.

منبع: ایرنا
کد خبر 479314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.