یک شهردار آمد، یک شهردار رفت

عزل شهردار اهواز، انتخاب شهردار ارومیه و دستگیری رئیس شورای شهرستان شیراز مهمترین اتفاقات پارلمان شهری در هفته‌ای است که گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از آنکه وزارت کشور در نامه‌ای که به رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اعلام کرد که موسی شاعری شهردار اهواز صلاحیت حضور در این سمت را ندارد، شورای شهر برای عزل شهردار اقدام کرد.

با این حال پس از گذشت چند هفته پرحاشیه در مدیریت شهری اهواز و پس از آنکه جلسه روز چهارشنبه شورا به دلیل غیبت پنج عضو تشکیل نشد، شهردار اهواز پنجشنبه هفته جاری در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر برکنار شد.

جهانبخشی، موسی پور، ایزدی، موسوی نژاد، سنواتی، فلسفی و کعب عمیر و موسوی زاده اعضایی بودند که رأی به برکناری شهردار دادند.

پیش از این براساس نامه سازمان بازرسی کل کشور و انتقادات تند چند تن از اعضای شورا، شورای شهر برای عزل شاعری تشکیل جلسه داده بود اما شهردار اهواز با پنج رأی موافق استیضاح و هشت رأی مخالف ابقاء شد.

همچنین ابراهیم نوشادی از کارمندان شهرداری اهواز با ۱۲ رأی به عنوان سرپرست شهرداری اهواز انتخاب شد.

ارومیه؛ آقازاده شهردار شد

شهرداری ارومیه به دلیل دستگیری محمد حضرت‌پور در دیماه سال جاری با سرپرست اداره می‌شد و در این مدت شورا علاوه بر بررسی لایحه بودجه، شرایط و برنامه نامزدهای تصدی پست شهردار جدید را نیز بررسی می‌کرد که در نهایت مجید آقازاده در هفته جاری به عنوان شهردار ارومیه انتخاب شد.

در جلسه انتخاب شهردار ارومیه و پس از انجام رأی گیری بین هشت نامزد تصدی پست شهرداری، مجید آقازاده با هشت رأی موافق، دو رأی مخالف و یک رأی ممتنع به عنوان شهردار ارومیه انتخاب شد.

شیراز؛ دستگیری رئیس شورای شهرستان

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: ظرف روزهای اخیر، یک عضو شورای اسلامی شهر داریون در راستای مبارزه با فساد، بازداشت شد.

دی درباره جزئیات این بازداشت افزود: عضو شورای اسلامی شهر داریون (از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز) که همزمان ریاست شورای اسلامی شهرستان شیراز را نیز به عهده داشت به اتهام فساد مالی در نتیجه همکاری سربازان و پاسداران گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.

موسوی اضافه کرد: فساد اقتصادی رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز در حال رسیدگی و تکمیل تحقیقات است.

اصفهان؛ پایان حاشیه‌های اخیر در نشست خبری

رئیس شورای شهر و شهردار اصفهان در نشست خبری که سه شنبه هفته جاری برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

در بخشی از این نشست نصر اصفهانی رئیس شورای شهر اصفهان در خصوص حواشی پیش آمده در هفته‌های پیش و موضوع نامگذاری یکی از سرویس‌های بهداشتی شهر به نام شهدا تأکید کرد: در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تأکید کردم انسان با وجدان چنین اقدامی را انجام نمی‌دهد و این اقدامی بی اساس بوده است و غفلت صورت گرفته است؛ اما در جلسه بعدی شورا متوجه شدیم که در ارتباط با این موضوع از سراسر کشور تماس می‌گیرند و بسیار متأسفم در شهر اصفهان که در فرهنگ جهاد و شهادت پیش قراول است این مباحث مطرح می‌شود.

وی افزود: مطرح شدن این اخبار آنچنان مطلوب نیست و متأسفم که در شبکه‌های اجتماعی به ما می‌گویند که سرویس بهداشتی به نام شهدا نامگذاری شده و البته جالب‌تر اینکه اعلام شد برای آن مراسم افتتاحیه برگزار شده است در حالی که اصلاً این اتفاق نیفتاده و در حقیقت یک غفلت بوده است.

نصراصفهانی با تأکید بر اینکه به کسی اجازه جسارت به شهدا را نمی‌دهیم، گفت: زبان مدیریت شهری باید در عذرخواهی روان باشد، زیرا معتقدیم یک عذرخواهی یک دقیقه‌ای جلوی بسیاری از مباحث را می‌گیرد و امروز از کسانی که به جهت این اتفاق مورد توهین و تحقیر قرار گرفتند، عذرخواهی می‌کنم.

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در این نشست خبری با اشاره به این حواشی گفت: تاکنون فرصت اظهارنظر در این خصوص برایم فراهم نشده بود و اکنون بهترین زمان پاسخ به آن است؛ بدین سبب به نمایندگی از تمام مدیران شهری که مستقیم و غیرمستقیم وابسته به خانواده شهیدان هستند و به نمایندگی از شهرداری و کسانی که ذره‌ای به شهیدان علقه دارند، از خانواده معظم شهدا عذرخواهی می‌کنم و اجازه نمی‌دهم از این اتفاقات در حوزه مسئولیتم رخ دهد؛ به هیچ عنوان خانواده شهیدان نباید با وجود مدیران ایثارگر و فرزندان شهیدی که در شهرداری هستند چنین دغدغه‌هایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید در مقابل کسانی که خارج از این عرصه می‌خواهند از این فرصت‌ها استفاده کرده و جریان‌سازی کنند، متحد بوده و اجازه سوءاستفاده به آن‌ها داده نشود و انسجام، وحدت و یکدلی با هر نگاه سیاسی یک نیاز فوری و ضروری است.

تویسرکان؛ بی‌اعتنایی شورا به نامه‌های شهردار

احسان پیری، شهردار تویسرکان با ابراز ناراحتی و گلایه مندی از عملکرد شورای شهر از عدم پاسخگویی به مکاتبات متعدد برای کسب مجوز درخصوص فروش زمین‌های متعلق به شهرداری، اظهار کرد: از اواسط بهمن ماه تاکنون بیش از سه نامه برای شورای شهر ارسال کردیم، تا لااقل با فروش و مزایده گذاشتن اراضی تفکیکی طلب پیمانکاران را پرداخت کنیم، اما در این باره شورا قدم از قدم برنداشته است.

وی تصریح کرد: شورای شهر حتی نامه‌های ارسالی از سوی شهرداری را در دستور کار خود قرار نداده، چه رسد به آنکه پیشنهادات و درخواست‌ها را بررسی و به دنبالش رأی گیریشان را انجام دهند.

شهردار تویسرکان تأکید کرد: اگر این روند از سوی شورای شهر ادامه پیدا کند و آنان مانع تراشی کنند، مدیریت شهری با مشکلات بسیار مواجه می‌شود، هر چند که با تمام توان ما توانستیم لااقل حقوق پرسنل شهرداری را تأمین کنیم، اما تنها کسب درآمد از تعرفه عوارض جوابگوی این همه برنامه‌های شهری برای جلب رضایتمندی مردم نیست.

کد خبر 479289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.