قصد آمریکا و انگلیس برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیه

منابع خبری آژانس بلومبرگ از قصد دولت آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، به بهانه "وجود تسلیحات شیمیایی اعلام نشده" در این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، آژانس خبری بلومبرگ به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که ایالات متحده و انگلیس در حال بررسی امکان اعمال تحریم‌های مضاعف علیه روسیه، به دلیل استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی هستند. صحبت بر سر گزینه‌های مختلف برای اعمال فشار بر مقامات مسکو با استفاده از ایجاد محدودیت‌های مضاعف برای تجار روسی تا تحریم‌های مربوط به بدهی‌های دولتی روسیه است.  

طبق این اطلاعات، دولت انگلیس قصد دارد تا از طریق سازمان منع سلاح‌های شیمیایی علیه روسیه دست به اقدام بزند. ایالات متحده نیز به نوبه خویش در نظر دارد تا در صورت عدم تضمین مسکو درباره استفاده از سلاح شیمیایی و عدم مجوز برای بازرسی‌های مرتب از تاسیساتی که گویا این نوع مواد نگهداری می‌شوند، بسته جدید تحریم‌های ضدروسی را اعمال کند.

بلومبرگ یادآور شده است که اتحادیه اروپا نیز قصد دارد تحریم‌های مربوط به بدهی‌های دولتی روسیه را بررسی کند.

پیش از این، روز پنج‌شنبه وزارت امور خارجه آمریکا شرط خودداری از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را نام برد. بدین ترتیب که برای اجتناب از دور دوم تحریم‌های، طرف روسی باید "تمامی تسلیحات شیمیایی اعلام نشده" خود را اعلام و از بین ببرد.

در واکنش به این ادعا، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز یادآور شد که آمریکا خود اصلی‌ترین دارنده سلاح‌های شیمیایی است، ولی سعی می‌کند تا با متهم کردن دیگران، مباحثات بین المللی را از این واقعیت منحرف کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 479240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.