ورود سامانه بارشی از غرب کشور/وزش باد در جنوب تهران

کارشناس سازمان هوشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور از کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در شرق و شمال‌شرق خبر داد و برای تهران، البرز و اصفهان وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایمنا بنا بر گزارش سازمان هواشناسی فریبا گودرزی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۵ اسفند و روزهای آینده اعلام کرد.

وی گفت: برای امروز جمعه در اکثر مناطق کشور به جز جنوب و جنوب‌شرق سامانه بارشی فعال است و از عصر امروز به‌تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کم می‌شود و گستره این بارش‌ها برای شنبه (۱۶ اسفند) در شرق و شمال‌شرق کشور فعال خواهد بود و شنبه عصر نیز از کشور خارج می‌شود.

گودرزی ادامه داد: یکشنبه جوی پایدار در کشور پیش‌بینی شده  است که در ساعت‌های عصر سامانه بارشی جدید از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه تا روز سه‌شنبه در کشور فعال است که در طی این چند روز، بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و برای مناطق جنوبی به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

به گفته وی، امروز در بخش‌هایی از غرب، شمال‌غرب، و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور دمای هوا ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت. همچنین، برای روز شنبه با جنوبی شدن هوا، در دریای خزر و اردبیل افزایش ۸ تا ۱۲ درجه رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از امروز تا شنبه نواحی شرقی، نواحی جنوبی و استان‌های تهران، البرز و اصفهان، وزش باد شدید همراه با گردوخاک رخ می‌دهد. دمای تهران نیز سرد می‌شود.

کد خبر 479213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.