تشکیل پرونده کیفری برای شهود صوری

معاون قضائی دادگستری استان کرمانشاه از تشکیل پرونده کیفری برای شهود صوری با راه اندازی بانک اطلاعاتی شهود در این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین مظهری با بیان اینکه برخی افراد مرتکب بزه گواهی کذب می‌شوند، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از سو استفاده برخی از افراد با عنوان گواهان صوری، بانک اطلاعاتی شهود در استان کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

وی به جزئیات بانک اطلاعاتی شهود پرداخت و افزود: با راه اندازی این سامانه قضات محاکم به هویت شهود دسترسی داشته و با احراز هویت، افرادی که به صورت حرفه‌ای شهادت می‌دهند را شناسایی می‌کنند.

معاون قضائی دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی شهود کمک می‌کند تا برای افرادی که مرتکب بزه گواهی کذب می‌شوند، پرونده کیفری تشکیل و به مراجع قضائی معرفی شوند.

فعالیت ۲۱۱ شعبه دادگاه تجدیدنظر در کرمانشاه

مظهری با اشاره به فعالیت ۲۱۱ شعبه دادگاه تجدیدنظر در استان کرمانشاه افزود: کرمانشاه از این نظر در بحث توسعه دادگاه‌های تجدید نظر در کشور دارای رتبه هفتم و در غرب کشور دارای رتبه برتر است.

وی با تاکید بر لزوم کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و بررسی آن‌ها در کمتر از یک ماه، بیان کرد: اجرای سند تحول قضائی سبب کاهش پرونده‌های ورودی و افزایش دقت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود، در این سند حقوق تمامی افراد جامعه مورد تضمین قرار گرفته است.

معاون قضائی دادگستری استان کرمانشاه سند تحول قضائی که از اسناد بسیار مهم بالا دستی در قوه قضائیه است را دربرگیرنده تمامی ابعاد قضائی، کیفری و حقوقی جامعه دانست و گفت: با اجرای این سند پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه کاهش یافته و سبب افزایش مختومه شدن پرونده‌ها می‌شود.

مظهری افزود: در سند تحول قضائی شهروندان از مشاوره‌های حقوقی بهره‌مند شده و دسترسی آن‌ها به دستگاه قضائی با سهولت بیشتری انجام می‌شود، حقوق بیت‌المال، منابع طبیعی و محیط زیست در این سند مورد حمایت جدی قوه قضائیه خواهد بود و زندانیان از تمامی حقوق قانونی برخوردار می‌شوند.

معاون قضائی دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه سند تحول قضائی مهم‌ترین سند تدوین شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: این سند از ۳۰ آذر ماه سال جاری به تصویب ریاست قوه قضائیه رسیده و مشتمل بر یک دیباچه، یک مقدمه و چهار فصل بوده که از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجرا است.

وی به افزایش تعداد دفاتر خدمات قضائی در استان کرمانشاه به ۴۰ دفتر اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۲ دفتر در شهر کرمانشاه و ۲۸ دفتر در شهرستان‌های دیگر قرار دارد.

منبع: مهر

کد خبر 479199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.