جایزه ملی عارف صدها عارف قزوینی برای ما خلق خواهد کرد

نوازنده و مدرس کمانچه و استاد موسیقی کشور با تاکید بر تدام جایزه ملی عارف گفت: امروز جوانان و زنان بسیاری به آموختن موسیقی نواحی روی آوردند که در آینده نه چندان دور صدها عارف قزوینی را خلق خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر شکارچی اظهار کرد: گرامیداشت بزرگ مردی چون عارف قزوینی که در تلخ کامی روزگار اندوهی عمیق کشیده بود جای بسی خوشحالی است.

وی افزود: عارف قزوینی هم دوره بسیاری از بزرگان بوده است، افرادی که زیر تیغ بودند و گلایه هم کردند ولی جادویی که عارف قزوینی انجام داد استفاده از موسیقی بود و توانست صدای اعتراض خود را در این قالب به گوش برساند.

این استاد موسیقی تصریح کرد: همه مردم به خاطر شعر و موسیقی عارف فقط به او اعتماد داشتند و نفس جادویی او در کنار ذهن خلاق و آزاده و مبارز او با هم در اثربخشی موسیقی آگاه بوده است.

شکارچی افزود: زمانی که در دوره رضاشاه لرها و بختیاری‌ها قیام کرده بودند به شاه خبر رسید که شاهنامه توانسته است مردم را با روحیه دلیر بودن آشنا کند و همین حس مبارزه و استقلال طلبی در وجود آنها رخنه کرده است که در نهایت به ممنوعیت مطالعه شاهنامه انجامید.

وی گفت: اشعاری که عارف قزوینی سروده است تا زمانی که حق و باطل وجود دارد، تا زمانی که روزگار روزهای بد و خوب دارد و انسان‌ها در مقابل یکدیگر هستند تازگی دارد و می‌تواند با زمان خود ارتباط برقرار کند و عارف این را خوب دانسته بود و برتر از همه هم دوره‌های خود این کار را انجام داد.

این استاد پیشکسوت موسیقی خاطرنشان کرد: عارف خون دل کشید و زهر و سختی‌هایی که در دل خود داشت را به زیباترین کلام به موسیقی پیوند داد.

شکارچی اضافه کرد: درود بر شما که چنین حرکت عظیمی را شروع و مسیری ایجاد کردید برای شناسایی بزرگان این حوزه و تولید آثاری ارزشمند که بسیار پر قدرت و تأثیر گذار است و تداوم این حرکت مطمئناً بسیار اثربخش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این علاقمندی ایجاد شده، قطعاً صدها عارف قزوینی برای نسل‌های بعدی ما خلق خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 479132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.