تمام تلاش خود را برای زیست‌پذیرتر شدن شهر به کار بستیم

شهردار اصفهان گفت: در این دوره برای زیست پذیرتر شدن شهر تا حد امکان برای احیای زاینده رود، کاهش آلودگی‌ها، پیشگیری از وقوع برخی حوادث ناگوار مثل فرونشست زمین و توسعه فضای سبز اقدامات لازم را انجام دادیم.

قدرت الله نوروزی امروز _پنجشنبه ۱۴ اسفندماه ۹۹ _ در حاشیه آئین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی پرتو در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای احداث این پارک جنگلی ۵۳ هکتار از اراضی منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار گرفته تا در مجموع ۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در این محل کاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه با انجام اقدامات توسعه‌ای، می‌توان سرانه فضای سبز را حفظ کرد، افزود: تغییر اقلیم جهان، ایران و اصفهان را با مشکلاتی مواجه کرده و مسائلی همچون کم آبی و فرونشست زمین متأثر از مشکل کاهش منابع آبی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی در شهر اصفهان تدابیر مناسبی برای حفظ فضای سبز مطلوب انجام شده است، تصریح کرد: شهرداری تلاش کرده تا حد امکان برای احیای زاینده رود، کاهش آلودگی‌ها، پیشگیری از وقوع برخی حوادث ناگوار مثل فرونشست زمین و توسعه فضای سبز اقدامات لازم را انجام دهد تا به زیست پذیرتر شدن شهر کمک کند.

وی با اشاره به تلاش برای استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای آبیاری فضاهای سبز شهری، گفت: سال گذشته در شمال شهر اصفهان تصفیه خانه‌ای که در هر ثانیه ۱۰۰ لیتر پساب را تصفیه می‌کند، احداث شد که بخشی از منابع آبی مورد نیاز فضای سبز را تأمین می‌کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: پیش بینی لازم برای تأمین منابع آبی مورد نیاز پارک جنگلی پرتو با استفاده از پساب تصفیه ثانویه انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد در هفته درختکاری شهروندان تا حد امکان در مکان‌های مناسب نسبت به کاشت درخت و درختچه اقدام کنند و گامی برای حفظ محیط زیست و کمک به کاهش آلودگی‌ها بردارند.

شهردار اصفهان با اشاره به بازدید سرزده امروز خود از تعاونی مصرف کارمندان و بهداری شهرداری، گفت: در بازدید امروز برای رفع مشکلات مربوط به تأمین برق مورد نیاز ساختمان در حال احداث تعاونی مصرف کارمندان شهرداری واقع در پل سرهنگ تصمیم گیری شد تا این مکان به زودی تکمیل و در اختیار کارکنان شهرداری برای خرید و تأمین ارزاق قرار گیرد.

وی ادامه داد: مذاکراتی برای استقرار بهداری شهرداری در شهرک سلامت انجام شده البته با توجه به زمان‌بر بودن این فرایند، مکان دیگری در نظر گرفته شده تا کارکنان شهرداری برای درمان مراجعه کنند.

کد خبر 479056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.