کرونای انگلیسی افراد جوان را بیشتر مبتلا می‌کند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: راه‌های انتقال و پیشگیری کرونا ویروس با جهش انگلیسی و نوع ووهان ندارد، اما کرونا ویروس انگلیسی افراد جوان و زیر ۲۰ سال را بیشتر درگیر می‌کند و تا حدودی نیز شدت علائم و سرایت‌پذیری آن بسیار بالاتر از کرونا ویروس قبلی است.

مسعود مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کرونا ویروس با جهش انگلیسی در کشور، اظهار کرد: راه‌های انتقال و پیشگیری کرونا ویروس با جهش انگلیسی و نوع ووهان فرق ندارد، اما کرونا ویروس انگلیسی افراد جوان و زیر ۲۰ سال را بیشتر درگیر می‌کند و تا حدودی نیز شدت علائم و سرایت‌پذیری آن بسیار بالاتر از کرونا ویروس قبلی است.

وی ادامه داد: در مورد واکسیناسیون حتی از برخی کشورهای همسایه نیز عقب‌تر هستیم که برخی موضوعات مالی و به موقع نبودن سفارش واکسن نیز در این زمینه دخیل است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با توضیح این که به تازگی مشخص شده که میزان مرگ‌ومیر کرونا ویروس انگلیسی از کرونا ویروس ووهان بیشتر است، تصریح کرد: در حال حاضر تجمع مردم در مراکز خرید و شهر بیشتر شده و شهروندان باید بدانند با وجود کرونا شرایط عادی نخواهیم داشت و باید رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا را جدی بگیرند و هوشیارانه اقدام کنند تا دچار شرایط بحرانی مانند ماه‌های گذشته نشویم.

وی با بیان این که واکسیناسیون کادر درمان هنوز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: واکسن ایرانی به زودی وارد چرخه واکسیناسیون می‌شود و فعلاً از واکسن‌های تولید داخل برای واکسینه کردن استفاده نشده است.

کد خبر 479019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.