پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه مجموعه تجارتی و پارکینگ طبقاتی خورشید شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۴۰ درصدی مجموعه تجارتی و پارکینگ طبقاتی خورشید شهر (خان) خبر داد و گفت: این پروژه بزرگ تجاری_اداری با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری منطقه ۱۵ احداث می‌شود.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه یکی از رویکردهای اصلی در حوزه مدیریت شهری، حرکت به سمت شناسایی درآمدهای پایدار، روش‌ها و ابزارهای جدید تأمین منابع مالی؛ نظیر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است و شهرداری‌ها با اجرای پروژه‌های مشارکتی می‌توانند تأثیر بسزایی جهت تأمین درآمد پایدار و رشد و توسعه شهر داشته باشند.

وی افزود: منطقه ۱۵ اجرای پروژه‌های عمرانی و شهری را با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار داده که کاهش پرداخت‌های نقدی، تسریع در اجرای پروژه‌ها و رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای هویت بخشی به مناطق تاریخی خوراسگان و از جمله مجموعه بزرگ خان، تلاش و تعامل بین بخش خصوصی و شهرداری برای اجرا و به ثمر نشاندن بهتر این پروژه‌ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصولی مدیریت شهری برای توسعه شتابان و همه‌جانبه شهرها، استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مشارکتی است که بر همین مبنا این منطقه نیز بر پایه نیازسنجی و امکان‌سنجی پروژه‌های عمرانی و با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف اقدام به اجرای پروژه‌های مشارکتی کرده است که در این راستا احداث و اجرای پروژه بزرگ مجموعه تجاری اداری خان در دستور کار قرار گرفته است چرا که جذب حداکثری سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، موجبات توسعه و پیشرفت روزافزون شهرها را فراهم خواهد آورد.

قاسمی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی مجموعه تجاری و پارکینگ طبقاتی بزرگ خان خاطرنشان کرد: پروژه بزرگ تجاری_اداری که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری منطقه در شش طبقه (چهار طبقه زیر زمین، همکف و طبقه اول) احداث می‌شود، از اوایل آذرماه سال ۹۷ آغاز شده که خود باعث کاهش پارک حاشیه‌ای و بار ترافیکی خیابان اباذر می‌شود.

وی گفت: پروژه بزرگ تجاری_اداری خان به مساحت عرصه چهار هزار و ۴۸ و با زیربنای ۲۲ هزار متر مربع شامل: پارکینگ طبقاتی، مجموعه تجاری اداری، فضاهای پذیرایی و … بوده که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه طبقه همکف به صورت تجاری و با یک مبلمان شهری بزرگ از خیابان اباذر به مساحت حدود یک هزار مترمربع است، اظهار کرد: کل مجموعه تجاری شامل شش طبقه که سه طبقه آن تجاری بوده و شامل ۱۸۲ واحد تجاری و ۴۰۶ عدد پارکینگ است.

وی افزود: مجموعه خان نخستین مجموعه‌ای است که در استان اصفهان با سقف وافل، بدون تیر اجرا می‌شود که به صورت پانچ هایی بر روی ستون‌ها طراحی شده و از نظر سازمان آتش نشانی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی مورد تأیید است.

کد خبر 478988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.