میلیاردر ژاپنی ۸ نفر را رایگان به ماه می‌برد

یوساکو مائه‌زاوا(Yusaku Maezawa)، میلیاردر ژاپنی، در توییتی از مردم دعوت کرد تا برای برنده شدن یک صندلی در موشک استارشیپ اسپیس‌ایکس ثبت‌نام کنند تا همراه او در سال ۲۰۲۳ به فضا بروند.

به گزارش ایمنا، او در روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد هشت نفر را از سراسر جهان انتخاب کند تا همراهش به ماه بروند. مائه زاوا در ویدئویی که در یوتیوب از خود به اشتراگ گذاشته می‌گوید: من می‌خواهم افراد با هر سابقه‌ای به من بپیوندند. من هشت نفر را انتخاب خواهم کرد.

مائه زاوا بنیانگذار بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین ژاپن است و دارایی او دو میلیارد دلار ارزش دارد. برنامه سفر او که اولین سفر سرنشین‌دار موشک استارشیپ شرکت اسپیس‌ایکس است در سال ۲۰۱۸ در طول برنامه‌ای که ایلان ماسک(Elon Musk) نیز در آن شرکت داشت در کالیفرنیا اعلام شد.

او قصد دارد شش تا هشت هنرمند را از سراسر جهان همراه خود ببرد تا در سال ۲۰۲۳ به مدت ۶ روز در فضا بمانند. مائه زاوا در طول این رویداد گفت: از این هنرمندان می‌خواهم که پس از بازگشت به زمین اثری خلق کنند و این آثار باعث شگفتی ما خواهد شد.

این میلیاردر ژاپنی پیشتر نیز برنامه‌های مشابهی راه انداخت که پایان نافرجامی داشته‌اند. وی در سال ۲۰۲۰ کمپین راه انداخت که یک وبسایت نیز برای این موضوع ساخته شد و بیش از ۲۷ هزار نفر در آن ثبت نام کردند. شبکه تلوزیونی ژاپنی آبما (abema) قصد داشت این موضوع را تبدیل به مستند کند، اما این برنامه لغو شد و مائه زاوا جستجو را به دلایل شخصی پایان داد و در توییتی از متقاضیان عذرخواهی کرد.

اولین پرواز استارشیپ در مدار ممکن است در اواخر سال ۲۰۲۱ انجام شود. استارشیپ شرکت اسپیس‌ایکس، اولین موشک چند بار مصرف است که می‌تواند انسان‌ها را به همراه ۱۰۰ تن محموله به فضا بفرستد.

منبع: ایسنا

کد خبر 478830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.