پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا کدام است؟

پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمنددنیا شامل اپل آیفون ۱۱، اپل آیفون SE، اپل آیفون ۱۲، سامسونگ گلکسی A51، سامسونگ گلکسی A21s و سامسونگ گلکسی A01 می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی‌های هوشمند بسیاری در جهان تولید می‌شود که امکانات و قابلیت‌های مختلفی داشته و با توجه به ویژگی‌های خود قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. معمولاً شرکت‌های اپل، سامسونگ و شیائومی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند را تولید می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم:

گوشی آیفون ۱۱ اپل

با توجه به آمار کلی فروش گوشی، به نظر می‌رسد که آیفون ۱۱ در صدر لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا قرار گرفته است، به طوری که در سال ۲۰۲۰، تقریباً ۶۴.۸ میلیون گوشی آیفون ۱۱ به فروش رسیده است. این گوشی هوشمند با باتری قدرتمند و دوربین دو گانه ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت، در اختیار کاربران قرار گرفته است. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی این محصول پرفروش می‌تواند ویدئوها را با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. آیفون ۱۱ برای پردازش اطلاعات مختلف از تراشه قدرتمند A13 بایونیک استفاده می‌کند.

پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا کدام است؟

گوشی آیفون SE اپل

رده دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا متعلق به محصولی از شرکت اپل به نام آیفون SE2020 است. این محصول با توجه به قیمت بسیار مناسب و عملکرد پردازشی و گرافیکی فوق العاده، فروش بسیار بالایی داشته است. پردازنده مورد استفاده در این گوشی چیپست bionicA13 با فناوری هفت نانومتری است که از توان پردازشی بسیار خوبی برخوردار است. گوشی آیفون SE2020 دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عریض در پنل پشتی بوده و برای ثبت تصاویر پرتره به جای استفاده از دوربین ثانویه از یک حسگر جدید به نام Monocular Depth Sensing استفاده کرده است. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای یک حسگر هفت مگاپیکسلی است که به قابلیت تشخیص چهره مجهز است.

گوشی آیفون ۱۲ اپل

آیفون ۱۲ در رده سوم پرفروش‌تر گوشی‌های هوشمند دنیا قرار گرفته است، به طوری که در سال گذشته تقریباً ۲۳.۳ میلیون آیفون ۱۲ به فروش رفته است که این موضوع نشان دهنده عملکرد بسیار خوب آن است. این گوشی به تراشه قدرتمند bionic A14 مجهز شده است که اولین تراشه تلفن همراه ساخته شده با فناوری پنج نانومتری به حساب می‌آید. تراشه A14 علاوه بر افزایش عمر باتری گوشی، دارای یک موتور ۱۶ هسته‌ای است که تا ۸۰ درصد سریع‌تر از مدل قبلی آیفون عمل می‌کند. در پنل پشتی گوشی آیفون ۱۲، یک سیستم جدید پیشرفته با دوربین دوگانه و فلش LED به چشم می‌خورد. این مدل گوشی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و به کمک قابلیتی به نام Smart Data Mode، تونایی سوئیچ کردن خودکار بین شبکه‌های 5G و 4G را دارد. علاوه بر این آیفون ۱۲ از سیستم شارژ بی‌سیم مگ‌سیف برخوردار است که با استفاده از آهنربا اتصال این موبایل را به لوازم جانبی سازگار تضمین می‌کند.

پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا کدام است؟

گوشی گلکسی A51 سامسونگ

رده چهارم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا متعلق به گوشی میان رده سامسونگ یعنی گلکسی A51 بوده که از محبوبیت زیادی بین کاربران گوشی‌های اندروید برخوردار است. این گوشی در سال گذشته ۲۳.۲ میلیون فروش داشته است. گلکسی A51 به دوربین چهارگانه شامل لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض دو مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و تشخیص عمق پنج مگاپیکسلی مجهز است. انرژی مورد نیاز این محصول از طریق یک باتری چهار هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی سامسونگ گلکسی A51 به پردازنده اگزینوس ۹۶۱۱ با فناوری ۱۱ نانومتری و سرعت پردازش ۲.۳ گیگاهرتز مجهز شده است.

گوشی گلکسی A21s سامسونگ

گلکسی A21s به عنوان پنجمین گوشی پرفروش در سراسر دنیا شناخته شده و در سال گذشته ۱۹.۴ میلیون فروش داشته است. این گوشی هوشمند به تراشه اگزینوس ۸۵۰، رم چهار گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی مجهز است. یک دوربین چهارگانه شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سه دوربین دیگر در پنل پشتی این گوشی تعبیه شده است. دوربین سلفی این محصول نیز دارای حسگر ۱۳ مگاپیکسلی است. گوشی گلکسی A21s از قابلیت‌های حسگر اثر انگشت، شتاب سنج، ژیروسکوپ، مجاورت و قطب نما پشتیبانی می‌کند. انرژی مورد نیاز این گوشی از طریق یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند دنیا کدام است؟

سامسونگ گلکسی A01

گوشی سامسونگ گلکسی A01 با ۱۶.۹ میلیون فروش در سال گذشته، ۶ امین گوشی پرفروش در سراسر دنیا در نظر گرفته شده است. این گوشی هوشمند از چیپست ۱۲ نانومتری اسنپدراگون ۴۳۹ قدرت می‌گیرد و بر پایه رابط کاربری One UI 2 و سیستم عامل اندروید ۱۰ عمل می‌کند. در پنل پشتی این گوشی دوربین دو گانه که شامل سنسوراصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق دو مگاپیکسلی می‌شود، به همراه فلاش LED به چشم می‌خورد. دوربین سلفی این گوشی که در بخش ناچ قرار گرفته است دارای سنسور پنج مگاپیکسلی است. انرژی مورد نیاز گوشی ذکر شده با استفاده از باتری سه هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود.

گزارش از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 478727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.