احتمال بازگشایی سالن‌های کشتی در سال جدید

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: به گذشته که نگاه می‌کنیم می‌بینیم خیلی از سکوهای کشوری کشتی متعلق به اصفهان بود ولی به مرور زمان به این رشته کم توجهی شده و رو به فراموشی رفته بود که با فعالیت خوب در سال ۹۷ هیئت نمونه شدیم.

مصطفی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با فعالیت‌های هیئت کشتی در سال ۹۹ اظهار کرد: اواخر سال ۹۸ بیماری کرونا در ایران شیوع پیدا کرد و فعالیت‌های ورزشی تعطیلی شد که کشتی از این قضیه مستثنی نبود، سال ۹۹ را نیز با بحران کرونا آغاز کردیم و هنوز اجازه فعالیت به این رشته داده نشده است.

وی ادامه داد: هیئت کشتی استان اصفهان در این مدت بیکار نبود و کارهای عمرانی انجام دادیم، ساخت و ساز خانه‌های کشتی در شهرستان‌های استان شروع شده و سال گذشته در اصفهان بازسازی و ترمیم سالن تختی را شروع کردیم که در حال حاضر به اتمام رسیده و آن را افتتاح خواهیم کرد.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان با بیان این که اکثر شهرستان‌های ما شروع به ساخت خانه‌های کشتی کردند، تصریح کرد: کشتی اجازه فعالیت ندارد، اما به تیم‌های منتخب برنامه دادیم که به صورت انفرادی تمرین کنند. سال ۹۷ استعدادیابی را در اصفهان شروع کردیم و ورزشکاران را زیر نظر مربیان منتخب قرار دادیم که سال ۹۸ در بخش استعدادیابی به عنوان هیئت نمونه معرفی شدیم و در رده‌های پایه آزاد و فرنگی ورزشکاران کسب عنوان اولی داشتند و به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

میرزایی در خصوص فعالیت‌های هیئت کشتی در بخش بانوان، خاطر نشان کرد: ششم اسفند ماه تیم کشتی آلیش بانوان اصفهان برای اولین بار در تاریخ ورزش استان به مقام نائب قهرمانی رسید. یکی از سیاست‌های کلان هیئت که تدوین کردیم، سرمایه گذاری در بخش کشتی بانوان است و سال گذشته هانیه قدرتی پور از اصفهان به مسابقات جهانی کشتی آلیش اعزام شد و برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران با تیم ملی عنوان قهرمانی جهان را کسب کردند. در بخش کشتی کلاسیک و داوران هم افراد خوبی را داریم که نشان می‌دهد نگاه ویژه ای به حوزه بانوان شده است.

کشتی بار دیگر در سطح اصفهان جاری می‌شود

وی با اشاره به اینکه برخوردها در کشتی زیاد است، گفت: در اکثر مواقع کشتی گیران رو در رو با یکدیگر هستند که دم و بازدم در صورت هر دو نفر انجام می‌شود، اما هیئت کشتی استان اصفهان با ارگان‌های مختلف نامه نگاری کرد که تأثیر گذار بود و در سال جدید بازگشایی سالن‌های کشتی را خواهیم داشت. شهرستان و سالن‌هایی که می‌خواهند فعالیت خود را شروع کنند به زودی مجوز آن داده خواهد شد و دوباره کشتی در سطح اصفهان جاری می‌شود.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان اضافه کرد: کشتی گیران با تمرین به صورت انفرادی نمی‌توانند آمادگی لازم برای مسابقات را به دست بیاورند و نیاز به حریف تمرینی دارند تا روی تشک کار کنند.

میرزایی در خصوص وضعیت کشتی اصفهان، گفت: به گذشته که نگاه می‌کنیم می‌بینیم خیلی از سکوهای کشوری کشتی متعلق به اصفهان بود ولی به مرور زمان به این رشته کم توجهی شده و رو به فراموشی رفته بود که با فعالیت خوب در سال ۹۷ هیئت نمونه شدیم. کشتی متعلق به یک شهر خاصی نیست و ورزش ملی ایران محسوب می‌شود، وقتی مسابقه کشتی باشد اکثر ایرانی‌ها کارشناس هستند و این نشان می‌دهد علاقه به این رشته در پوست و استخوان مردم کشورمان است.

وی افزود: از مسئولین خواهش می‌کنم مجوز فعالیت کشتی را صادر کنند تا بیشتر از این ضرر نکنیم، برنامه بلند مدت هیئت کشتی استان اصفهان پرورش ملی پوش بود ولی یکسال است که تعطیلی‌ها به این رشته لطمه زده است.

کد خبر 478621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.