پرداخت صدقات در سال جدید الکترونیکی می‌شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان، گفت: پیشروی به سمت خدمات الکترونیکی شفاف‌تر و کم هزینه‌تر است، در سال جدید پرداخت صدقات و کمک‌رسانی به کمیته امداد امام (ره) به صورت الکترونیکی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا طاهری پیش از ظهر امروز با تبریک هفته احسان و نیکوکاری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال جدید پرداخت صدقات و کمک‌رسانی به کمیته امداد امام (ره) به صورت الکترونیکی خواهد بود و از طریق دستگاه‌ها و کارت بانکی مشترکین کمک‌رسانی‌ها صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه بسیاری از مردم اعتقاد دارند صدقات را با دست خود در صندوق‌ها بیندازند همچنان ارائه خدمات فیزیکی را در برنامه‌ها خواهیم داشت.

وی با اشاره به روش‌های الکترونیکی صدقات، افزود: مردم می‌توانند از طریق شماره گیری #۰۳۱*۸۸۷۷* و شمار کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ صدقات خود را به صورت الکترونیکی واریز کرده و از نیازمندان حمایت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان، تصریح کرد: پیشروی به سمت خدمات الکترونیکی شفاف‌تر و کم هزینه‌تر است اما هنوز به طور کامل نتوانستیم روش الکترونیکی را جایگزین روش سنتی کمک‌های مردمی کنیم.

طاهری خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها دایر است و تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌ها در این زمینه داشتیم، قریب به ۶ هزار دانشجو و طلبه از خدمات فرهنگی و کمک هزینه‌های تحصیلی سازمان کمیته امداد امام (ره) بهره‌مند هستند و در ثبت اختراع و برندسازی به نخبه‌های جامعه در زمینه‌های علمی کمک‌های لازم را می‌رسانند.

۵۰ میلیون تومان وام در مرحله اول برای اشتغال

همچنین محمدرضا کیانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان، در خصوص آسیب‌های شغلی در ایام کرونا و خدمات حمایتی کمیته امداد امام (ره) به آسیب دیده‌ها، اظهار کرد: اضافه شدن ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) در سال جاری با شیوع کرونا به واسطه آسیب‌های شغلی بوده و خدمات حمایتی و وام قرض‌الحسنه در اختیار این خانواده‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پرداخت انفرادی وام قرض‌الحسنه اشتغال امداد ولایت در مرحله اول ۵۰ میلیون تومان بوده است، افزود: در تعامل با کارخانه‌ها و شرکت‌ها با تحت پوشش قرار دادن مددجویان به صاحبان کارگاه‌ها و شرکت‌ها از سوی کمیته امداد برای اشتغال و کارآفرینی مددجویان وام‌هایی ارائه می‌شود که فرآیند پرداخت این وام‌ها به صورت ۵ ساله با بازدیدهای مدوام ناظران شغلی است.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان امداد با رسیدن به مرحله توانمندسازی از چرخه پوشش سازمان خارج می‌شوند، تصریح کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود، از مشاغل ایجاد شده با وام‌های قرض‌الحسنه‌ای مشاغل خدماتی ۴۰ درصد، فرش و گلیم ۱۵ درصد و مشاغل صنعتی ۱۰ درصد است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان، خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های غذایی در مناطق زلزله زده پادنای سمیرم از دیروز شروع شده است، خدمات تکمیلی در حوزه مسکن، ساخت، نظارت و تعمیرات صورت می‌گیرد و مبلغ ۵ تا ۱۰ میلیون تومان در این بخش کمک‌رسانی به خانواده‌ها از سوی سارمان کمیته امداد امام (ره) صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۴۰۰ میلیون تومان مستمری به خانواده‌های نیازمند استان پرداخت شده است، اضافه کرد: در مجموع کمک‌های مردمی در شغل‌ها مختلف ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و مراکز نیکوکاری هم مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان جمع‌آوری کردند و این رقم بین خانواده‌ها برای تأمین نیازهای اورژانسی و پرداخت مستمری‌ها به افراد تحت پوشش تعلق گرفته است.

خدمات ایام کرونا به صورت غیرحضوری است

وی درباره اهداف اصلی کمیته امداد امام (ره)، تاکید کرد: رفع نیازهای پایه، حمایت، تاکید بر ایجاد اشتغال، توانمندسازی خانواده‌ها و رسیدن آنها به خودکفایی از اهداف اصلی سازمان کمیته امداد امام (ره) است.

کیانی در خصوص اینکه در بخش کاریابی در تعامل با مؤسسات کاریابی فرصت‌های شغلی برای مددجویان و توانمندسازی آنها فراهم می‌شود، گفت: فرآیندهای اشتغال ۵ ساله و با امضای قرارداد با کارفرما برای بیمه ۳ ساله مددجویان با مشارکت سازمان کمیته امداد امام (ره) انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: خدمات این سازمان به افراد سالمند، زنان سرپرست خانوار و افراد از کار افتاده انجام می‌شود، اگر نیازمندی صاحب حقوق معین و منابع سرمایه نباشد تحت پوشش سازمان قرار می‌گیرد، برای بیماران صعب‌العلاج بعد از کمیسیون پزشکی مساعدت لازم انجام می‌شود.

کیانی خاطرنشان کرد: بیشتر خدمات کمیته امداد امام (ره) در کرونا به صورت غیرحضوری و بدون سرکشی در محلات با بررسی‌ها و ارتباط با بانک‌های اطلاعاتی در مورد درآمد افراد انجام می‌شود، بسیاری از کمک‌های حامیان بدون واسطه به دست فرد نیازمند می‌رسد و خیران فرزندان یتیم بسیاری را حمایت می‌کنند.

کد خبر 478430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.