۳۵۰۰ نفر به دلیل کرونا به جمع مددجویان کمیته امداد افزوده شد

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه با شیوع کرونا بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به جمعیت سازمان اضافه شدند، گفت: ۳۰ هزار فرزند یتیم و غیر یتیم تحت حمایت ۸۰ هزار حامی هستند، این در حالی است که در حال حاضر دو هزار فرزند نیز بدون حامی داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریم زارع پیش از ظهر امروز شنبه ۱۱ اسفندماه با تبریک هفته احسان و نیکوکاری در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد کننده فقر در جامعه نیست و این سازمان با تلاش خیران در جهت کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان تلاش می‌کند، سیاست‌های کلی این سازمان در جهت توانمندسازی فکری، علمی، اقتصادی و شغلی نیازمندان است.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا با تلاش همکاران و مشارکت این نهاد بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل برای مددجویان ایجاد شده است که شاهد رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته بودیم و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت ایجاد مشاغل خرد پیشتاز است و در ایجاد مشاغل خانگی برای مادران خانواده و زنان سرپرست خانوار گام‌های مؤثری برداشته است.

تحویل ۷۰۰ مسکن در روستاها به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: یکی از رویکردهای توانمندسازی در بحث مسکن است و با همراهی دولت ساخت یک هزار و ۱۵۰ مسکن روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را داشتیم و خانه‌های کوچک در روستاها برای افراد نیازمند ساخته می‌شود و در حال حاضر ساخت بیش از ۶۰۰ واحد مسکن عملیاتی شده و ۱۰۰ واحد مسکن دیگر را تا ۱۴ اسفند ماه تحویل مددجویان خواهیم داد.

زارع خاطرنشان کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا و دستور مقام معظم رهبری برای کمک به نیازمندان در ماه رمضان و ماه‌های محرم و صفر با کمک سازمان بسیج مستضعفان و سایر نهادها بیش از ۶۰ میلیارد تومان در جهت تغذیه و نیازهای اورژانسی نیازمندان تهیه شد و با حماسه آفرینی مردم در این زمینه مشکلی وجود نداشت.

وی با تأکید بر اینکه در دوران کرونا یکی از دغدغه‌های کمیته امداد امام (ره) تهیه وسایل کمک آموزشی، تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند در آموزش آنلاین بوده است، گفت: قریب به ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش داریم و با همکاری و شناسایی آموزش و پرورش برای دانش آموزان نیازمند به منظور بهره‌مندی از فضای مجازی ۵ هزار دانش‌آموز وارد چرخه تحصیل شدند و قریب به ۴ هزار تبلت با کمک خیران و دستگاه‌ها و صنایع برای این دانش‌آموزان تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت و امیدواریم هزار تبلت دیگر با کمک مردم نوع‌دوست تهیه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اظهار کرد: یکی دیگر از رویکردهای این نهاد کمک هزینه برای ازدواج و تهیه جهیزیه است و قریب به ۲ هزار کمک هزینه برای ازدواج و تأمین جهیزیه برای نوعروسان ارائه شده است و متقاضیان پشت نوبتی نداریم.

کمیته امداد به کمک‌های مردم متکی است

وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده در هر زمینه که مردم همکاری کنند، به طور یقین موفقیت حاصل می‌شود، افزود: کمیته امداد امام (ره) همیشه متکی به کمک‌های مردمی بوده است، علاوه بر این مراکز نیکوکاری به وسیله مردم و معتمدان در محلات مدیریت و ساماندهی می‌شود و کمیته امداد از این مراکز حمایت کرده و در سال جاری این مراکز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک‌های اقتصادی را جمع‌آوری و در بین مردم توزیع کرده است.

زارع تأکید کرد: فردا افتتاح اولین مرکز نیکوکاری در مدارس را برای رفع مشکلات دانش‌آموزان نیازمند خواهیم داشت و یکی از رویکردهای جدید بحث کمک‌های قرض‌الحسنه‌ای است و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه‌ای به خانواده‌های نیازمند برای حفظ عزت نفس و کرامت انسانی است که با تأسیس قرض‌الحسنه امداد ولایت این فعالیت‌ها انجام می‌شود و از منابع دولتی و کمک‌های خیران این کار صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این وام‌ها در قالب ودیعه مسکن کارگشایی و اشتغال به افراد متقاضی پرداخت می‌شود و تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به این خانواده‌ها با سقف ۳۰ میلیون تومان وام با کمترین وثیقه و ضمانت بانکی پرداخت کردیم و خوشبختانه مشکلی در زمینه پرداخت معوقات از سوی افراد متقاضی نداشتیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: هر سال در این ایام جشن احسان و نیکوکاری را داریم و امسال این جشن با شعار (عیدی برای همه) برگزار می‌شود که با روش‌های الکترونیکی کمک‌های مردمی را جذب می‌کنیم. این روش‌ها عبارتند از *۸۸۷۷*۰۳۱# و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ انجام می‌شود.

۱۳ اسفندماه جشن نیکوکاری از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود

وی اظهار کرد: روز ۱۳ اسفندماه با نواختن نمادین زنگ نیکوکاری در یکی از مدارس از طریق شبکه شاد، جشن نیکوکاری را در استان برگزار می‌کنیم و ۱۴ اسفندماه پایگاه مرکزی در میدان آزادی و به صورت عمومی در مساجد و پایگاه‌های بسیج فعالیت می‌کنند و روز جمعه در میعادگاه نمازجمعه در خدمت مردم خواهیم بود تا با کمک شهروندان نوع‌دوست شادی را به خانه‌های مردم ببریم.

زارع تصریح کرد: در هفته احسان و نیکوکاری اختتامیه جشنواره نماز، جشنواره باران وحی، مسابقات فرهنگی و تربیتی به صورت استانی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود و خوشبختانه در استان در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نقطه در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و علمی وجود دارد که تحت حمایت کمیته امداد هستند و با حافظان قرآن به صورت ویژه کار می‌شود و اصفهان در جشنواره باران وحی موفق به کسب رتبه اول شده است.

بیمه حوادث و حمایت از مددجویان در حوادث طبیعی

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد طرح اکرام و محسنین با برنامه شفاف است، ۳۰ هزار فرزند یتیم و غیر یتیم تحت حمایت ۸۰ هزار حامی هستند و اکنون ۲ هزار فرزند بدون حامی داریم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها تا پایان ماه رمضان هیچ فرزندی بدون حامی نداشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف این نهاد کمک به افراد در سوانح و حوادث است، تصریح کرد: در این سال‌ها بیمه حوادث برای خانواده‌های تحت حمایت در دستور کار بوده است تا در حوادث طبیعی مورد حمایت کمیته امداد قرار گیرند و در زلزله پادنای سمیرم در چهارچوب ضوابط بیمه خسارت‌ها پرداخت شد و تلاش بر این بوده خانواده‌ها مشکلات کمتری داشته باشند.

زارع اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی پیش‌بینی شده بود درآمدهای کمیته کمتر و تقاضاها زیاد شود، اما در بحث درآمدها و کمک‌های مردمی با همدلی و مشارکت شهروندان توانستیم بخش زیادی از مشکلات را حل کنیم.

کمک به ۶ هزار بیمار صعب‌العلاج

وی ادامه داد: به بیش از ۶ هزار بیمار صعب‌العلاج در حد نیاز با تأمین تجهیزات دارویی کمک‌های لازم ارائه می‌شود، هزینه‌های فرانشیز و بستری‌ها برای تعدادی از بیماران پرداخت می‌شود علاوه بر این موارد سبدهای غذایی برای کودکان نیازمند تهیه شده و خدمات تخصصی در هماهنگی با کلینیک‌های تخصصی برای این خانواده‌ها ارائه می‌شود.

زارع تأکید کرد: پرداخت بیمه تأمین اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار در جهت خودکفایی آنها در دستور کار بوده است و قریب به هزار خانواده خودکفا و از چرخه حمایت این سازمان خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال به طور ویژه ۷۰۰ خانواده با کمک بلاعوض صاحب گاز خانگی شدند، قریب به ۱۵۰۰ سرویس بهداشتی و حمام در مناطق محروم برای کمک به افراد نیازمند در حال ساخت است.

وی افزود: تلاش بر این بوده با کمک‌های نقدی، وام‌های قرض‌الحسنه، بسته‌های تغذیه‌ای و ارائه سبد غذایی برای ۱۱۵ هزار خانواده در دوران کرونا مشکلات نیازمندان را کاهش دهیم.

ارائه خدمات مشاوره‌ای و وکالت به خانواده‌های تحت پوشش

زارع در خصوص ارائه خدمات مشاوره‌ای و وکالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) تأکید کرد: در مورد ارائه خدمات حقوقی و مشاوره با بهره‌مندی از وکلای نیکوکار به سازمان کمک‌رسانی می‌شود و خانواده‌های نیازمند از خدمات حقوقی رایگان بهره‌مند می‌شوند و این برنامه در جهت کاهش مشکلات آنها بسیار مؤثر بوده است.

وی در خصوص تعداد افراد تحت پوشش سازمان کمیته امداد امام (ره)، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۸ هزار و ۶۰۱ خانواده تحت حمایت کمیته امداد هستند و هر سال بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر را به علت توانمندی از پوشش کمیته امداد خارج می‌کنیم.

اضافه شدن بیش از ۳۵۰۰ نفر به جمعیت تحت پوشش امداد در ایام کرونا

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری با شیوع کرونا بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر به جمعیت سازمان اضافه شدند و با خوداتکایی و توانمندی بعد از مدتی این افراد از چرخه سازمان خارج می‌شوند.

زارع خاطرنشان کرد: امسال با وجود پیش‌بینی‌های منفی در زمینه کمک‌های مردمی با شیوع کرونا خوشبختانه در سرفصل‌های اکرام مؤمنین و ایتام، در مشارکت شهروندان شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای بودیم تا همه کمک‌های مردمی به دست نیازمندان واقعی در جامعه می‌رسد و این نهاد با نگاه جهادی به کار، امانت‌دار مردم خیر و نوع‌دوست استان برای رساندن کمک‌ها به خانواده‌های آبرومند با حفظ کرامت انسانی آنها است.

کد خبر 478389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.