بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

شاخص کل بازار بورس امروز با کاهش ۳۹۴۴ واحدی به سطح ۱.۱۸۱.۶۵۹ واحد رسید و مجدد یک روز منفی دیگر را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _دوشنبه ۱۱ اسفند ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص کل بازار بورس امروز با کاهش ۳۹۴۴ واحدی به سطح ۱.۱۸۱.۶۵۹ واحد رسید و مجدد یک روز منفی دیگر را در کارنامه معاملاتی خود ثبت نمود. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۹۷۴ واحدی نسبت به روز گذشته در سطح ۴۳۱.۴۱۶ واحد قرار گرفت، به ترتیب شاخص کل بازار بورس و هم وزن کاهش ۰.۳۳ و ۰.۲۳ درصدی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۵۴.۹۴۸ میلیارد ریال بود که نسبت به روزهای گذشته وضعیت بهتری داشته است و حجم معاملات برابر با ۴.۱ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس برخلاف روزهای گذشته با رشد ۴ واحدی به سطح ۱۶.۹۲۵ واحد رسید و ارزش معاملات بازار فرابورس عدد ۱۹۸.۸۹۵ میلیارد ریال است و حجم معاملات برابر با ۹۵۱ میلیون واحد بود.

بازار امروز نسبت به روزهای گذشته وضعیت کمی بهتری را داشت و دلیل این امر نیز خبری بود که روز گذشته منتشر شد مبنی بر الزام صندوق‌های درآمد ثابت به انتقال ۳ درصد از دارایی‌های خود به بازار بورس که بر اساس آمارها میزان دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است و این مقدار به معنای تغییر ۹ هزار میلیارد تومان منابع برای بازار است.

در روز جاری ما شاهد خرید قدرتمندی از سمت این نهادها در بازار نبودیم اما خبر این اتفاق منجر به تحریک سرمایه گذاران حقیقی به خرید سهام شد که اتفاقی خوبی بود و موضوع بعدی این بود که در خبر شب گذشته الزام شد صندوق‌ها سرمایه گذاری درآمد ثابت باید حداقل ۱۵ درصد از دارایی‌های خود را به خرید سهام اختصاص دهند.

نمادهای تأثیر گذار بر شاخص کل بورس

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

نمادها با بیشترین میزان تراکنش در بازار بورس

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار بورس

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

نمادهای با بیشترین تأثیر در فرابورس

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

نمادها با بیشترین تراکنش در بازار فرابورس

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار فرابورس

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

بررسی شرکت پالایش نفت بندر عباس نماد شبندر

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

پالایشگاه نفت بندرعباس یکی از ۹ شرکت پالایشی کشور می‌باشد که در زمینی به وسعت تقریبی ۷۰۰ هکتار در کرانه شمالی آب‌های خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس احداث شده و در سال ۱۳۷۶ مورد بهره برداری قرار گرفت. این پالایشگاه مدرن ترین و تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در سطح ایران و خاورمیانه است.

این مجموعه به منظور تأمین بخشی از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور و امکان صدور فرآورده‌های مازاد با ظرفیت پالایش ۲۳۲ هزار بشکه در روز راه اندازی شد و با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص داخلی ظرفیت اسمی تولید خود را در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ به ۳۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

همچنین این شرکت در سال ۱۳۹۱ توانست با تلاش و همت مضاعف توانمندان عرصه تولید با اجرای موفقیت‌آمیز طرح مبتکرانه بدون انجام هزینه و سرمایه گذاری با ۳۰ هزار بشکه افزایش در میعانات گازی تزریقی به واحدهای تقطیر و غلظت شکن، ظرفیت خود را به ۳۵۰ هزار بشکه در روز رسانیده و با همین ظرفیت تولید مشغول به فعالیت باشد.

هم اکنون خوراک این پالایشگاه شامل نفت خام سبک جزیره هنگام، نفت خام سنگین و میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و عسلویه می‌باشد. در حال حاضر حدود ۱۸ درصد پالایش نفت خام داخل کشور و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور در پالایشگاه بندرعباس تولید می‌شود.

فن آوری پیشرفته‌ای که در طراحی پالایشگاه بندرعباس به کار رفته، استعداد توسعه صنعتی و ارتقای کمی و کیفی فرآورده‌های این پالایشگاه را موجب شده است. در طراحی این پالایشگاه که با پیشرفته‌ترین فن آوری های روز جهان ساخته شده، رعایت اصول ایمنی، پیشگیری از آلودگی محیط زیست، تقلیل اتلاف انرژی و انعطاف پذیری عملیاتی و تولید، مهمترین اصولی است که مورد توجه ویژه قرار گرفته است. این شرکت در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و در تیرماه ۱۳۹۱ با نماد شبندر در بورس عرضه شد.

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

شرکت در گروه "فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای" در بازار بورس طبقه بندی شده است. در حال حاضر ۱۰ شرکت پالایشی کشور در حوزه پالایش نفت خام و میعانات گازی فعالیت می‌کنند که بر اساس ظرفیت پالایش، شرکت پالایش نفت بندرعباس در رده چهارم قرار گرفته است و از نظر پالایش نفت خام، تنها شرکتی است که قادر به پالایش نفت خام سنگین می‌باشد.

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

محصولات اصلی این شرکت شامل بنزین، نفت گاز، نفت سفید، نفت کوره، گاز مایع و سوخت‌های هوایی سبک و سنگین است که جهت توزیع، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تحویل می‌شود.

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

فرآورده‌های ویژه؛ شامل نفتا، وکیوم باتوم، وکیوم سلاپس، لوبکات، آیزوریسایکل، گوگرد، انواع حلال، و پروپان است. این شرکت فرآورده‌های ویژه را از طریق بورس کالا و انرژی به مشتریان خود عرضه می‌کند.

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

وضعیت درآمدی شرکت و مقایسه با سال‌های گذشته

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

درآمد عملیاتی شرکت در ۹ ماهه سال جاری برابر با ۵۱۷.۶۷۲.۷۱۶ میلیون ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲ درصدی داشته است سود ناخالص شرکت برابر با ۴۹.۸۷۵.۱۲۲ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۲ درصدی داشته با اضافه شدن سایر هزینه‌ها و کسر سایر درآمدها سود خالص شرکت برابر با ۷۳.۳۶۸.۰۲۳ میلیون ریال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۳ درصدی داشته است در حال حاضر eps ttm شرکت برابر با ۱,۹۹۷ ریال می‌باشد که نسبت پی بر ای ۱۱ واحدی را به شرکت داده است که وضعیت مطلوبی است.

وضعیت معاملات امروز سهم

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

برنامه افزایش سرمایه شرکت

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۲۸,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۴۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته، سایر اندوخته‌ها، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار سرمایه، مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی و بهبود نسبت‌های مالکانه که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۵ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌شود.

وضعیت طرح‌های توسعه شرکت

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز ۱۱ اسفند + اخبار و وضعیت

کد خبر 478388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    من خودم بخاطر خبر الزام صندوق های سرمایه گذاری ثابت پولم رو وارد بورس نکردم بلکه داده های یک هفته اخیر بازار سرمایه حکایت از آن داشت که شاخص به طرف 1204 هزار گرایش دارد و روز قبل رفتار برخی از شاخص سازه ها هم حرکت مثبت زدن.