اقدامات شورای شهر در گوشه‌ کنار مشهد بر همگان روشن است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد در سال ۹۹، علیرغم همه تنگناها و گرفتاری‌ها، برنامه عملیاتی چهار ساله خود را در قالب برنامه‌های سالانه دنبال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی‌زاده امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به روزهای پایانی سال ۹۹، اظهار کرد: سال جاری، سال پرتلاطمی بود که تلخی‌ها و شیرینی‌های مختلفی همراه داشت؛ تجربه‌ای برای مردم و مسئولان بود که نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و از فرصت‌ها در آینده بهتر بهره ببرند.

وی افزود: باید تمرکز روی تهدیدهای فراروی دولت و نظام، بهره‌گرفتن از تجربه‌ها برای برطرف کردن نقاط ضعف و استفاده بهینه از فرصت‌ها در سال پیش‌رو باشد؛ آغاز سال ۹۹ با اپیدمی کرونا همراه بود و مردم ایران در ایام نوروز مشارکت بسیار خوبی نشان دادند و شهر در ایام تعطیل کاملاً خلوت بود و حتی روز طبیعت را همشهریان در خانه‌های خود طی کردند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که نتیجه این همراهی و مشارکت را در اردیبهشت سال ۹۹ به خوبی مشاهده کردیم به نحوی که آمار تلفات انسانی در کشور به زیر ۵۰ نفر رسید، تصریح کرد: هشدارهای مسئولین بهداشتی در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز ۱۴۰۰ شاهد موج چهارم کرونا خواهیم بود که امیدواریم دولت و ملت همچون گذشته با همت خود در جهت کنترل این ویروس تلاش کنند و آمار مبتلایان در سال آینده به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: از کرونا نباید برداشت‌های سیاسی شود زیرا این بیماری درد مشترک جهانی است و با جان مردم سروکار دارد پس به همین دلیل باید هر گونه جهت‌گیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گزاری‌ها باید بیشتر دقت کنیم زیرا اولویت حفظ جان مردم است.

موحدی زاده با گرامیداشت ۱۴ اسفندماه، روز احسان و نیکوکاری، اضافه کرد: این مهم در آئین‌های مذهبی و ملی ما به نیکی مورد تاکید قرار گرفته است، از نیکوکاران فعال در سطح شهر مشهد که بدون منت در حال خدمت به جامعه هستند تشکر می‌کنم زیرا این بخشندگی و اختصاص اموال و دارایی‌ها دل بزرگی می‌خواهد که خیرین از آن برخوردارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که مدیریت شهری مشهد در سال ۹۹، علیرغم همه تنگناها و گرفتاری‌ها، برنامه عملیاتی چهار ساله خود را در قالب برنامه‌های سالانه دنبال کرده است، خاطرنشان کرد: ثمره این پیگیری در گوشه‌کنار شهر بر همگان روشن است و پروژه‌های عمرانی متعددی در سطح شهر فعال هستند که از جمله آنها می‌توان به تقاطع چهار سطحی آزادگان اشاره کرد که در شرق کشور بی‌نظیر بوده و تحسین عمومی را برانگیخته است.

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح ابوطالب تا پایان سال

موحدی زاده با بیان این که شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره پیوسته سعی کرده است علیرغم همه گرفتاری‌ها، در جهت شادی دل مردم و خرسندی آنها شبانه‌روزی تلاش کنند، گفت: تقاطع غیرهمسطح ابوطالب تا پایان سال بهره برداری خواهد شد و علاوه بر این پروژه، عملیات بهسازی کال اسماعیل‌آباد نیز در منطقه‌ای محروم آغاز شده که آب‌های سطحی محدوده از این طریق جمع‌آوری و به کشف‌رود منتقل می‌شود.

وی افزود: اتصال جلوخان آرامگاه فردوسی به بقعه هارونیه دیگر پروژه فعال مدیریت شهری است؛ کوه‌پارک، رود پارک و بوم‌پارک نیز از پروژه‌هایی هستند که با هدف حمایت از محیط زیست شهری اجرایی شده‌‎اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با پروژه کوه‌پارک گفت: شورای پنجم بر اجرای کمربند جنوبی اصرار نداشته و با اتخاذ تصمیمی مناسب با شرایط موجود، راه میانی یافت و بخشی از بزرگراه برای استفاده شهروندان تبدیل به فضای پارکی شد و همچنین امیدواریم فاز نخست این پروژه در تیرماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و در اختیار هنرمندان و هنردوستان مشهدی قرار گیرد.

وی از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات عمرانی پارک مادر و کودک خبر داد و اضافه کرد: در این فضا، شرایطی فراهم شده تا زوج‌های جوان نهالی به نام خود غرس کنند تا برای آنها به یادگار باقی بماند؛ دسترسی‌های دوم ایستگاه‌های قطار شهری سعدی و الندشت نیز در بهار ۱۴۰۰ و ایستگاه سلامت نیز در نیمه نخست ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

موحدی زاده با بیان این که شهروندان مشهد می‌توانند با مراجعه به سایت "ناظر" در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی سطح شهر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در مصوبه‌ای توسط شورا در باب تخفیف پرداخت عوارض و پروانه‌های ساختمانی انجام شده که این مصوبه با استقبال عمومی همراه و نقش بسزایی در تحقق درآمدهای شهرداری داشته است.

کد خبر 478351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.