اجرای طرح "درخت دوستی بنشان" در اراک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: از پانزدهم اسفند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به مدت یک هفته ۳۵ هزار اصله نهال بین مردم به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

احمد حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز شهری اظهار کرد: این موضوع از جهات مختلفی حائز اهمیت است، زیرا توسعه و نگهداری فضای سبز بدون مشارکت و همکاری شهروندان آنگونه که شایسته است انجام نخواهد شد، در این زمینه می‌توان با فرهنگ سازی و دخیل کردن شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز به گسترش و توسعه آن کمک شایانی بکنیم.

وی افزود: در همین راستا در هفته درختکاری با در نظر گرفتن شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا کاشت و توزیع نهال رایگان در ایستگاه‌های مخصوص در سطح شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، همچنین اجرای طرح "درخت دوستی بنشان" نیز از جمله برنامه‌های مهم سازمان در این هفته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: از پانزدهم اسفند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به مدت یک هفته ۳۵ هزار اصله نهال بین مردم به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

حسنی در خصوص نوع گونه‌های گیاهی که برای فضای سبز شهری در نظر گرفته شده افزود: جهت کاشت نهال از گونه‌های متناسب با شرایط آب و هوایی و سازگار با محیط استان استفاده شده که از آن جمله می‌توان به نهال زبان گنجشک، اقاقیا، توت، سنجد و …اشاره کرد که کاشت این نهال‌ها در همه مناطق شهری انجام می‌شود.

وی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری را همکاری و تعامل با سازمان‌ها و ارگان‌ها در توسعه فضای سبز دانست و گفت: در این زمینه اقدامات مؤثری شده که از آن جمله می‌توان به همکاری سازمان با اداره منابع طبیعی اشاره کرد ما در سازمان تعامل و همکاری مناسب و دوطرفه‌ای با منابع طبیعی در امور توسعه فضای سبز شهری مثل تهیه نهال به منظور کاشت برقرار کرده‌ایم.

احمد حسنی اظهار کرد: حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان بوده که با جدیت در طول سال پیگیری می‌شود و در بیان اقداماتی که در این زمینه شکل گرفته است می‌توان به هرس به موقع و کارشناسی شده درختان توسط کارشناسان امر، تغذیه و آبیاری مناسب و به موقع درختان، انجام عملیات خاک‌ورزی و واکاشت آنها اشاره کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با اشاره به مشکلات موجود در آبیاری فضای سبز شهری گفت: در زمینه آبیاری درختان و فضای سبز در برخی از مناطق آب خام در دسترس نیست که این موضوع آبیاری درختان را با مشکل روبرو می‌کند، در این زمینه باید با ایجاد شبکه آب غیر شرب و انتقال پساب فاضلاب به سمت منطقه جنگلی چقا، اصلاح و بهبود سیستم آبرسانی و لوله کشی کمربند غرب سبز اراک، لوله کشی خط انتقال آب به جنگل شهرک هجرت، لوله کشی تقاطع شهید نبیری، شهید صیدی، آزادگان، موزه دفاع مقدس و همین طور لوله کشی آب در بوستان سلامت به حل مشکل پرداخت.

کد خبر 478329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.