تولید ۸۶ میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور

بر اساس آخرین آمار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق، طی بهمن سال جاری ۸۶ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید شده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است.

به گزارش ایمنا، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران در گزارشی آخرین وضعیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بهمن ماه ۹۹ را منتشر کرده که نشان‌دهنده صرفه‌جویی ۱۹ میلیون لیتری در مصرف آب است.

در این مدت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر صرفه‌جویی معادل ۲۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بر داشته و توانسته مانع از انتشار ۵۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای شود. همچنین استفاده از این نوع انرژی مانع از انتشار آلاینده‌های محلی به میزان ۰.۴ هزار تن شده است.

سهم انواع نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر در بهمن امسال به عدد ۸۷۵.۴ مگاوات برق رسید که در این بین سهم نیروگاه‌های بادی ۳۰۵.۱۷ مگاوات، سهم نیروگاه‌های خورشیدی ۴۳۹.۸۹ مگاوات، سهم نیروگاه‌های زیست توده ۱۰.۵۶ مگاوات، سهم نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک ۱۰۵.۶۵ مگاوات و سهم بازیافت تلفات‌های حرارتی ۱۳.۶ مگاوات بوده است.

این گزارش حاکی است، تعداد مولدهای محدود به ظرفیت انشعاب به ۴ هزار و ۸۴۴ با مجموع ظرفیت ۶۰ هزار و ۱۰ کیلووات واحد رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 478324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.