بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، فاصله میان مناطق اصفهان را کم می‌کند

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی مناطق درآمد کافی برای پاسخ به هزینه‌ها و اجرای پروژه‌ها نداشتند که با پیش‌بینی این موضوعات در بودجه ۱۴۰۰، قطعاً فاصله‌ها میان مناطق کم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در یک گفتگوی تلویزیونی در خصوص تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۰ در جلسه علنی اخیر شورای شهر، به مبلغ ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به تأیید نهایی شورای اسلامی شهر رسید. سال ۹۶ که دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان شروع شد، بودجه شهرداری دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۷ این بودجه با ۱۱ درصد افزایش به مبلغ بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: سال ۹۸ بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب شد و سال ۹۹ این بودجه به شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با احتساب سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری بود که ۸۴ درصد بودجه تا آخر بهمن‌ماه محقق شده و ۱۶ درصد باقی مانده با دو پروژه در حال انجام به صد درصد تحقق بودجه خواهد رسید.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه سال آینده نیز با ۴۵ درصد افزایش ۹ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان تصویب شد البته بودجه پیشنهادی شهرداری هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که مجموعاً با سازمان‌ها هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان می‌شد؛ این افزایش با توجه به ظرفیت‌ها و حفره‌ها موجود در کسب درآمد اعمال و تصویب شد.

شریعتی‌نیا گفت: برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری برنامه‌های آتی است و بخش مشارکت‌های شهرداری با نظارت کمیسیون اقتصادی و فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای درآمد پایدار می‌تواند منابع درآمدی اجرای این گونه برنامه‌ها و طرح‌ها را آماده کند.

وی با اشاره به تدوین برنامه جامع شهر اصفهان، افزود: این برنامه در دو مرحله تشخیص و ابلاغ تهیه می‌شود که مرحله تشخیص به اتمام رسیده و مرحله ابلاغ در حال اجراست. برنامه جامع شهری به عدالت اجتماعی و آینده‌نگری‌های کوتاه و بلند مدت پرداخته است.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بر اساس برنامه جامع و برنامه پنج ساله ۱۴۰۵، فاصله میان مناطق شهری کم خواهد شد؛ به‌طور مثال منطقه ۱۴ که پیشتر یکی از مناطق محروم بود، امروز از مناطق خوب محسوب می‌شود زیرا تمام آن تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

وی با بیان این که برخی مناطق درآمد کافی برای پاسخ به هزینه‌ها و اجرای پروژه‌ها نداشتند که با پیش‌بینی این موضوعات در بودجه ۱۴۰۰، قطعاً این فاصله‌ها کم می‌شود، افزود: به دلیل آن که ظرفیت‌های شهر هنگام تدوین و بررسی بودجه شناخته شده و بر اساس آن درآمدزایی پیش‌بینی شده، در تحقق بودجه بر شهروندان فشار وارد نمی‌شود.

شریعتی‌نیا با بیان این که در بودجه سالانه شهرداری برای پروژه خط دو مترو در دو سال گذشته یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان، امسال یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان و سال آینده یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در مناطق کم‌برخوردار و عدالت محوری در دوره پنجم شورا وجود دارد که یکی از نمونه‌های آن اجرای خط دو مترو از سمت خیابان زینبیه و دارک و از سوی دیگر از خیابان شهید اشرفی اصفهانی است که از دو جبهه شروع شده است.

وی با بیان این که اصفهان اولین شهری است که سه دستگاه حفاری تونل مترو همزمان فعالیت می‌کند، افزود: دو دستگاه حفاری شش متری از شمال شرق وارد عملیات احداث مترو شده است و دستگاه ۹ متری از سمت غرب تا میدان امام حسین (ع) حرکت می‌کند.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی از مجموعه پل‌های زیبایی است که برای آن ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است؛ رینگ چهارم حلقه حفاظتی نیز ۷۰۰ میلیارد برآورد شده بود اما اکنون ۹۰۰ میلیارد برای آن پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که اجرای پروژه‌های شهری در شمال شرق اصفهان با هدف تحقق عدالت اجتماعی و کاهش آلودگی و تصادفات است، خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی پروژه‌های مشارکتی در بودجه سال آینده، معتمدین محلات می‌توانند با مشارکت در پروژه‌های محله‌محور نیاز محل سکونت خود را رفع کنند.

کد خبر 478219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.