درآمد از عوارض قانونی، شهرفروشی نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: بخشی از بودجه شهرداری از طریق عوارض قانونی تأمین می‌شود که به آن شهرفروشی نمی‌گویند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی پس از پایان نوبت صبح جلسه علنی امروز (یک شنبه) شورای شهر تهران که به بررسی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران اختصاص داشت در جمع خبرنگاران گفت: در گذشته تبصره‌های بودجه خارج از اعداد و ارقام بودجه در نظر گرفته می‌شد اما در بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور باید تبصره‌ها نیز در اعداد درج شود تا بودجه شفاف‌تر شود و عدد واقعی فرض شود.

وی با بیان اینکه ۴۱ تبصره بودجه امروز به تصویب رسید و براساس آئین نامه بودجه، رسیدگی به بودجه پیشنهادات اعضا در صحن مطرح می‌شود، افزود: ۲۰۰ پیشنهاد برای تبصره‌ها ارائه شد و صبح امروز بررسی پیشنهادات انجام و بررسی تبصره ۳ تقریباً تمام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز و فردا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بررسی تبصره‌های بودجه را ادامه می‌دهیم تا سه شنبه صبح به بحث هزینه‌ها برسیم.

هاشمی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر محل تأمین درآمدهای شهرداری تهران گفت: شهرداری ۴۱ سازمان و شرکت دارد که هریک از آن‌ها غرامت‌های خاص خود را دارند. خیلی از شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری بخشی از بودجه را از طریق درآمدهای ناشی از فعالیت‌های خود به دست می‌آورند که عدد قابل توجهی است. بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری براساس ساخت و ساز شهروندان در شهر است که براساس طرح جامع و طرح تفصیلی هر پلاک شهری می‌تواند حجم مشخصی از ساخت و ساز را انجام دهد و برای آن باید پرداختی داشته باشد که به آن عوارض ساخت و ساز می‌گویند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که بخشی از بودجه شهرداری از طریق عوارض قانونی تأمین می‌شود که به آن شهرفروشی نمی‌گویند گفت: عوارض پارکینگ و عوارض قطع درخت نیز از دیگر مواردی هستند که کمک می‌کند تا شهرداری بتواند از جاهای مختلفی بودجه داشته باشد. عوارض نوسازی نیز مورد دیگری است که همه شهروندان آن را پرداخت می‌کنند. سازمان ترافیک هم درآمدهای خود را دارد، سازمان پایانه‌ها نیز درآمد دارد. از طرفی شهرداری املاک زیادی دارد که می‌تواند آن‌ها را در سرمایه‌گذاری استفاده کند و در مجموع لیست درآمدها مشخص است.

کد خبر 478141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.