رونمایی از ۳ پروژه بزرگ پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی

هم‌زمان با افتتاح فاز نهایی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی از سه طرح شاخص این پژوهشگاه رونمایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در مراسمی که امروز یکشنبه ۱۰ اسفندماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی، حمیدرضا خرم خورشید، قائم‌مقام سرپرست معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و رییس و پژوهشگران پژوهشگاه رویان برگزار شد، با افتتاح فاز نهایی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی این پژوهشگاه از سه طرح موش تراریخت برای ارزیابی تولید واکسن کووید ۱۹، نتایج فاز نخست کارآزمایی بالینی پروژه استفاده از سلول‌های ایمنی برای هدف‌گیری تومور مغزی بدخیم و پیشرفت اولین فراورده ژن‌درمانی برای یک نوع سرطان خون رونمایی شد.

رییس جهاد دانشگاهی در این مراسم با تشکر از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری که همواره حمایت‌کننده طرح‌های جهاددانشگاهی بوده است، گفت: جهاد دانشگاهی نیز تلاش دارد با انجام پروژه‌های کاربردی و موردنیاز کشور پاسخی شایسته به این حمایت‌ها دهد.

وی با اشاره به منابع مالی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق توسعه ملی برای انجام پروژه‌های فناورانه در اختیار این نهاد قرارگرفته است گفت: به دلیل تامین به‌موقع منابع مالی سرعت انجام پروژه‌ها بسیار بالا رفته است.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: بسیاری مواقع پس از تولید فناوری در اولین قرارداد و مناقصات با مشکل مواجه می‌شویم که خوشبختانه معاونت علمی و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان را از این موضوع مستثنا کرده است و درخواست داریم پروژه‌های فناورانه جهاددانشگاهی هم شامل حال این مصوبه شوند.

وی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه انتظار داریم قوانین کشور به‌گونه‌ای تنظیم شود تا معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در حوزه کاربردی کردن فناوری نیز اختیار عمل داشته باشد، ادامه داد: وقتی فناوری از طریق منابع ملی کشور تولید می‌شود، باید در کشور مورداستفاده قرار گیرد و این توانایی به معاونت علمی و فناوری داده شود تا در این زمینه نیز اختیار عمل داشته باشد.

رییس جهاد دانشگاهی همچنین به افتتاح و رونمایی از دستاوردهای جدید جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این دستاوردها در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و سایر حوزه‌های پزشکی جهاددانشگاهی رونمایی می‌شوند.

کد خبر 478112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.