امدادرسانی در زلزله سی‌سخت، همان شب آغاز شد/کمک۱۱۶میلیاردتومانی خیران

همتی گفت: اکنون که این فرصت ایجاد شده، بهتر است خیران و تشکل‌های مردم نهاد، با هلال احمر مشارکت کرده و تقسیم کار صورت بگیرد.

به گزارش ایمنا، کریم همتی در مراسم تقدیر از خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه زحمت‌ها بر دوش داوطلبان و خیران است و ما تنها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی افزود: در زلزله سی سخت، یک ربع پس از زلزله، دبیر کل به شیراز رفت و ۶ استان را آماده باش داد. ساعت ۲۳ استاندار و ساعت ۱ بامداد وارد شهر شدند و جلسه تا ۳ بامداد طول کشید و من تا ۵ صبح بیدار بودم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سی سخت برف می‌بارید در ۲ منطقه مسقف، ۶۴ چادر برپا شد و این عملیات سریع‌ترین عملیات امداد ما بود اما مردم منطقه ترجیح می‌دادند در کنار خانه خود بمانند و نه در چادرها، چون اسکلت خانه‌ها سالم بود.

وی افزود: استاندار منطقه را به ۹ منطقه تقسیم کرد و هلال احمر فقط امداد و نجات را انجام داد. همچنین تنها فقط یک نیروی محلی در منطقه حضور داشت و مقرر شد منزل به منزل اقلام تحویل داده شود. مردم چادر نمی‌خواستند.

همتی گفت: توزیع تا روز پنجم ادامه داشت و مقرر شد از این پس، نیروهای امدادی از سایر استان‌ها به منطقه آسیب دیده بروند، تا توزیع اقلام عادلانه‌تر انجام شود. از روز ششم، افراد مختلفی به منطقه برای کمک کردن، رفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۴ هزار و۴۰۰ چادر توزیع شد، اما این مسائل دیده نشد. اکنون که این فرصت ایجاد شده است، بهتر است خیران و تشکل‌های مردم نهاد، با هلال احمر مشارکت کرده و تقسیم کاری صورت گیرد.

وی افزود: فعالیت هر مؤسسه باید تخصصی شده و هلال بر اساس توانایی‌ها، این تقسیم کار را صورت کند و این روند تا پایان بحران همراهی کند.

منبع: میزان

کد خبر 478105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.