حمله پهپادی ائتلاف سعودی به الحدیده یمن

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند: در حمله پهپادی ائتلاف سعودی به یک منطقه مسکونی در استان الحدیده یمن پنج تن از اعضای یک خانواده کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایمنا، تارنمای الصحافه الیمنی نوشت: پهپاد ائتلاف سعودی در سه نوبت محله «الربصه» واقع در شهرستان الحوک استان الحدیده را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، در یکی از این حملات یک منزل مسکونی هدف قرار گرفت که براثر آن، پنج تن از اعضای یک خانواده کشته و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند و این منزل مسکونی به صورت کامل تخریب شد.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس توافق صلح سوئد، قرار بود که در منطقه الحدیده آتش بس اجرا شود؛ اما این آتش بس تاکنون بارها توسط ائتلاف سعودی نقض شده است.

در همین حال المسیره گزارش داد: جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته در ۱۲ نوبت استان مأرب یمن را بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین طی ساعات گذشته در سه نوبت نیز شهرستان کتاف واقع در استان صعده را بمباران کردند.

حملات ائتلاف سعودی به استان‌ها مأرب و صعده طی روزهای گذشته نیز با توجه به پیشروی نیروهای یمنی در مأرب ادامه داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه‌رو هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 478005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.