عزم دانمارک برای افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری

شهر کپنهاگ دانمارک از بهترین شهرهای دوست‌دار دوچرخه در جهان است؛ اخیراً توافقنامه ۷۰ میلیون یورویی برای توسعه خطوط دوچرخه در کنار سیستم جاده‌ای دانمارک امضا شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات دولتی دانمارک به توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری توجه ویژه‌ای داشته‌اند و ۶۲ درصد از مسافرت‌های شهری در پایتخت این کشور توسط دوچرخه است. وزارت حمل‌ونقل دانمارک خبر توافقنامه جدیدی جهت سبز کردن سیستم جاده‌ای این کشور (با رقم نزدیک به ۷۰ میلیون یورو) را منتشر کرد. این توافقنامه شامل مشخصات ۲۰ پروژه کنار جاده‌ای است که ساخت خطوط دوچرخه موازی با جاده‌ها را شامل می‌شود. این پروژه‌ها در سراسر کشور واقع خواهند شد و یک زیرساخت جدید ترافیکی در کنار سیستم سنتی فراهم می‌کنند.

منطقه اسکاندیناوی در حال حاضر به داشتن فرهنگ پیشرفته دوچرخه‌سواری در میان مردم مشهور است و از این نظر یک پیش‌رو جهانی است‌، با این حال دولت این کشور تصمیم دارد که اقدامات بیشتری بکند. این توافقنامه که در دسامبر ۲۰۲۰ امضا شد و مورد موافقت تمام احزاب قرار گرفت نشان می‌دهد که این موضوع از حمایت گسترده برخوردار و مورد توجه شهروندان است.

عزم دانمارک برای افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری

سخنگوی حزب اتحاد اکو سوسیالیستی دانمارک موسوم به "Unity List" در این رابطه می‌گوید: "من بسیار خوشحالم که امروز می‌توانیم ۲۰ مسیر دوچرخه‌سواری جدید ارائه دهیم که به مسیر مدرسه کودکان امنیت می‌دهد و باعث می‌شود که بیشتر مردم دانمارک راحت با دوچرخه به محل کار بروند. بسیاری از دانمارکی‌ها، همچنین در حومه شهر، در صورت ایمن بودن و فراهم بودن زیرساخت‌ها علاقه دارند از دوچرخه استفاده کنند. توافقنامه امروز واقعاً شروع خوبی است‌، اما اگر تعداد بیشتری از دانمارکی‌ها بخواهند دوچرخه را به عنوان یک جایگزین واقعی سبز برای ترافیک‌های طولانی انتخاب کنند، باید به سرمایه‌گذاری بیشتر در گسترش شبکه خطوط دوچرخه ادامه دهیم."

سخنان وی به دلیل استناد به سرمایه‌گذاری کلان و برنامه‌ریزی شده حائز اهمیت است. معمولاً داشتن ایمنی به عنوان مهم‌ترین مسئله برای کسانی که در سفرهای روزانه از دوچرخه استفاده می‌کنند اهمیت دارد. به گفته مقامات وزارتخانه گام بعدی تهیه برنامه برای ساخت خطوط دوچرخه است؛ هنوز جزئیاتی در مورد روند تأمین بودجه برای پروژه‌های زیرساخت دوچرخه‌سواری وجود دارند که باید روی آن‌ها توافق بشود.

دانمارک یکی از کشورهای پیشرو در زمینه استفاده از دوچرخه است و پایتخت این کشور عنوان دوچرخه-دوست‌ترین شهر جهان را خود اختصاص داده است.

عزم دانمارک برای افزایش مسیرهای دوچرخه‌سواری

کد خبر 477896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.