بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

بازار امروز نیز با افت ۱۱۸۵۵ واحدی نسبت به روز چهارشنبه کانال ۱.۲۰۰ هزار واحد خود را از دست داد و به سطح ۱.۱۹۳.۹۷۶ واحد رسید که نسبت به روز چهارشنبه افت ۰.۹۸ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _شنبه ۹ اسفند ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: بازار امروز نیز با افت ۱۱۸۵۵ واحدی نسبت به روز چهارشنبه کانال ۱.۲۰۰ هزار واحد خود را از دست داد و به سطح ۱.۱۹۳.۹۷۶ واحد رسید که نسبت به روز چهارشنبه افت ۰.۹۸ درصدی را تجربه کرد و بخش عمده از بازار در صف فروش بود و به صورت کامل نقد شوندگی خود را از دست داده است.

شاخص هم وزن نیز با افت ۱۰۱۰ واحدی به سطح ۴۳۳.۳۸۵ واحد رسید که نسبت به روز چهارشنبه افت ۰.۲۳ درصدی را تجربه کرد. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۱۳۰ واحدی به سطح ۱۶.۹۸۶ واحد رسید. ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۸.۶۳۶ میلیارد ریال و ارزش معاملات بازار فرابورس برابر با ۵۶.۹۷۸ میلیارد ریال بود.

بازاری که گویا اصلاحش تمامی ندارد؛ نه نرخ دلار افت چندانی داشته و شرایط سیاسی اقتصادی تغییر کرده و بلکه قیمت‌های جهانی نیز با رشدهای بسیار قابل ملاحظه‌ای روبروی بوده است اما سرمایه گذاران نسبت به آینده بازار امیدوار نیستند.

هرچه که در خصوص وضعیت مناسب بنیادی شرکت‌ها اطلاع رسانی شود هیچ تأثیری ندارد، تنها بازاری که دچار چنین افت قیمتی شده است بازار بورس است و هر روز وضعیت سرمایه‌های مردم وخیم‌تر می‌شود؛ اینقدر تصمیم‌های مختلف گرفته شده اما همچنان هیچ کدام مؤثر نیست.

نمادهای تأثیرگذار بر روند معاملات امروز بازار

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

نمادهای تأثیر گذار بر بازار فرابورس

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار بورس

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

نمادهای پر تراکنش در بازار فرابورس

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار بورس

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار فرابورس

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

نگاهی به بازار فولاد جهانی

قیمت‌ها در دریای سیاه: بیلت ۵۷۰ دلار، ورق گرم ۷۲۵ دلار و ورق سرد ۸۵۵ دلار. این نرخ‌ها در بازار بورس کالا تأثیر خواهد داشت، برای فعالان بازار بسیار عجیب است که این سطح از قیمت‌های جهانی و نرخ دلار آزاد ۲۵۶,۰۰۰ ریال سهم‌ها در صف فروش هستند.

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

بررسی شرکت ذوب آهن اصفهان

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

ذوب‌آهن اصفهان اولین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه است که با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند. کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسید. این کار خانه که در جنوب غربی استان اصفهان قرار دارد، نقش مهمی در شکل گیری دیگر صنایع فولادی ایران ایفا نمود و به همین دلیل، لقب مادر صنعت فولاد کشور را دارد.

محصولات کارخانجات این شرکت به بیش از ۲۳ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود و در بازار داخل این محصولات در پروژه‌های بزرگی همچون برج میلاد تهران، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، سدهای بزرگ و مترو مورد استفاده قرار گرفته ضمن اینکه ریل‌های تولیدی این شرکت به زودی در توسعه خطوط راه آهن ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایران در قرون و اعصار گذشته، از جهت آشنایی با نحوه تولید آهن و فولاد، همسطح و همتراز دیگر جوامع و تمدن‌های بزرگ بود. اما در سه قرن اخیر به لحاظ افزایش سرعت تحولات در زمینه تکنولوژی تولید فولاد در کشورهای صنعتی و نیاز روزافزون به محصولات فولادی، ایران در زمره وارد کنندگان محصولات فلزی قرار گرفت و ایجاد یک کارخانه ذوب آهن به عنوان صنعت مادر و یک آرمان ملی از دوره قاجار مطرح بود که همواره با موانع متعددی از جمله مشکلات سیاسی خارجی و داخلی و محدودیت‌های مالی مواجه بود.

تا اینکه در چهارچوب پروتکل همکاری‌های فنی و اقتصادی بین دولت ایران و شوروی سابق، احداث کارخانه ذوب آهن مورد توافق قرار گرفت و موافقت نامه‌ای به امضا رسید که در ۲۳ دی ماه ۱۳۴۴ به تصویب مجلس رسید. یکی از اصول این توافق نامه همکاری دولت شوروی در زمینه احداث کارخانه ذوب آهن در ایران بود.

بر همین اساس شرکت ملی ذوب آهن ایران قراردادی با مؤسسه (تیراژ پروم اکسپورت شوروی) برای تهیه طرح و تجهیزات لازم کارخانه و تجهیز معادن سنگ آهن و زغال سنگ و سنگ آهک منعقد کرد. کارشناسان شوروی با توجه به محدودیت منابع مالی و مواد اولیه خصوصاً ذخایر شناخته شده زغال سنگ، ظرفیت کارخانه را در فاز اول ۵۵۰ هزار تن فولاد در سال تعیین کردند که مورد موافقت قرار گرفت.

عملیات اجرایی ساخت واحدهای مختلف کارخانه از سال ۱۳۴۶ آغاز و با ایجاد کارگاه‌های کک سازی، اگلومراسیون و کوره بلند شماره ۱ در نیمه اول دی ماه ۱۳۵۰، بهره برداری از مجتمع با تولید چدن آغاز شد و تولید محصولات فولادی نیز با راه اندازی بخش فولاد سازی و مهندسی نورد در دی ماه ۱۳۵۱ با ظرفیت ۵۵۰ هزار تن در سال شروع شد. متعاقب آن در سال ۱۳۵۱ کارهای ساختمانی و اجرایی طرح توسعه برای رسیدن به ظرفیت ۹۰۰/۰۰۰ /۱ تن فولاد در سال با احداث کوره بلند شماره ۲ و توسعه بخش‌های مختلف آگلومراسیون، کک سازی، فولاد سازی، نورد و.... شروع گردید. و عملیات ساختمانی کمپلکس چدن در سال ۱۳۵۷ به اتمام رسید.

به دلیل اشکالات موجود در طراحی ماشین‌های ریخته گری مداوم روسی، فولادسازی به عنوان گلوگاه و محدود کننده تولید بود که در همین رابطه از سال ۱۳۶۷ نصب دو ایستگاه ریخته گری مدرن از کشور ایتالیا شروع و در سال ۱۳۶۹ بهره برداری کامل از کمپلکس فولاد تا مرز ظرفیت اسمی انجام پذیرفت.

اگرچه در دوران جنگ تحمیلی در ذوب آهن نیز همچون دیگر صنایع روند رسیدن به اهداف طرح توسعه در حد مطلوب نبود ولی پس از اتمام جنگ این کارخانه با به کارگیری امکانات خود توانست به مرز تولید ۰۰۰/۰۰۰ /۲ تن یعنی بیش از ظرفیت نصب شده تجهیزات خود برسد. در ادامه به دنبال مطالعات انجام شده، اجرای بازسازی جامع و همه جانبه در دستور کار کارخانه قرار گرفت و با تکیه به توانمندی‌های موجود در نیروهای متخصص سعی شد ضمن استفاده از ظرفیت بازسازی با کمترین هزینه و اتلاف وقت اقدام به افزایش ظرفیت تولید واحدها نموده، تنوع محصولات را اضافه کرده و همچنین کیفیت آنها را بهبود بخشید.

سنگ آهن پس از استخراج از معادن از طریق جاده و ریل به انبارهای شرکت منتقل می‌گردد که بخشی از آن برای تولید آگلومره به واحد آگلومراسیون انتقال داده شده و بخشی از آن به طور مستقیم وارد کوره بلند برای تولید چدن می‌گردد.زغال سنگ نیز همانند سنگ آهن از معادن بوسیله ریل و جاده به سیلو های شرکت انتقال داده شده و به واحد کک سازی برای تولید کک فرستاده می‌شود. کک تولیدی سوخت اصلی واحد کوره بلند برای احیا سنگ آهن و تولید چدن می‌باشد.برای بدست آوردن فولاد خام چدن تولیدی بخش کوره بلند به واحد کنورتور فولادسازی انتقال می‌یابد، فولاد خام تولیدی در مرحله ریخته گری تبدیل به شمش گردیده و برحسب برنامه تولید و فروش شرکت به واحدهای نورد برای تولید محصولات نهایی از قبیل ریل، تیرآهن، کلاف و.. فرستاده و بخشی از آن نیز تحت عنوان شمش کالایی به فروش می‌رسد

پروژه‌های زیست محیطی:

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

فرایندهای مورد استفاده در صنایع فولاد، ماهیتاً می‌توانند باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌ها در محیط زیست شوند، مگر آنکه اینگونه صنایع، با جدیت و متعهدانه، در زمینه بهبود شرایط زیست‌محیطی فرایندهای تولید و کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای فعالیت نمایند. محیط زیست خانه بزرگی است که همه ما انسان‌ها در آن زندگی می‌کنیم. بهداشت و حفظ و بقای محیط زیست، وظیفه تک تک ما انسان‌ها است و واحد بزرگ صنعتی همچون ذوب‌آهن نمی‌تواند در این زمینه بی تفاوت باشد.

از این رو است که طی سال‌های گذشته پروژه‌های زیست‌محیطی متعددی در ذوب‌آهن اصفهان به مرحلۀ اجرا در آمده و یا در برنامه پروژه‌های حال و آتی می‌باشد. عناوین برخی از این پروژه‌ها عبارتند از آسپیراسیون کوره بلند شماره ۱، کاهش میزان غبار در گاز خروجی کنورتورهای بخش فولادسازی تا میزان استاندارد، کاهش CO در خروجی کنورتورهای بخش فولادسازی تا میزان استاندارد، تصفیه‌خانه پساب صنعتی غیر سمی به ظرفیت ۷۷۰ متر مکعب در ساعت، انتقال پساب زرین‌شهر جهت آبیاری فضای سبز غیر مثمر اطراف کارخانه و حومه زرین‌شهر به میزان ۲۱۶ متر مکعب در ساعت، پروژه پنجگانه زیست محیطی بخش آگلومراسیون، مشعل‌های سوزاننده گازهای اضافی کک و کوره‌بلند اندازه‌گیری، پایش و نمایش مقادیر آلاینده‌ها (به طور On Line)در محیط ذوب‌آهن، ایجاد بیش از ۱۶۰۰۰ هکتار فضای سبز در فضای داخل و اطراف شرکت به عنوان بزرگترین جنگل مصنوعی کشور و یکی از مؤثرترین راه‌های جذب co2 محیط.

طرح‌ها و پروژه‌های توسعه، بازسازی و نوسازی

پروژه تولید ریل، با عنایت به تفاهم‌نامه تیرماه ۱۳۹۳ وزیران محترم صنعت، معدن و تجارت؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در خصوص تولید ریل ملی در شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان، مقرر گردید به منظور تأمین نیازهای ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در فاز نخست این پروژه، به منظور تولید ریل UIC60 (برای اولین بار در کشور) و تیرآهن بال پهن، کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب‌آهن تجهیز و بازسازی گردد. پس از بررسی و مطالعات دقیق، اجرای این پروژه با مشارکت پیمانکارانی از آلمان و ایران آغاز گردید و مطابق برنامه زمانی پروژه، فاز اول در شهریور ۹۵ با حضور معاون اول محترم ریاست جمهوری بهره برداری آغاز شد.

گوگرد زدایی از چدن مذاب، با احداث واحد گوگرد زدایی از چدن مذاب در قسمت میکسر کارگاه فولادسازی موجود کارخانه، امکان تولید فولاد خام کیفی و در نهایت محصولات خاص نوردی فراهم شد.

ایستگاه ریخته‌گری شماره ۵، با احداث یک ماشین ریخته گری مداوم ۶ شاخه به ظرفیت یک میلیون تن شمش فولادی در محدوده واحد ریخته گری موجود، نسبت به جذب چدن تولیدی کوره بلندهای فعلی به صورت کامل اقدام شد و در شهریور ۹۵ با ۱۷ ذوب (روزانه) با حضور معاونت محترم ریاست جمهوری افتتاح شد.

کارگاه اکسیژن جدید به ظرفیت h۲۵۰۰۰ Nm۳، دستیابی به تولید سالانه ۳.۶ میلیون تن فولاد در ذوب‌آهن، مستلزم توسعه و افزایش تولیدات گازهای فرآیندی مانند اکسیژن، ازت و آرگون می‌باشد. بدین منظور، احداث کارگاه اکسیژن جدید در دستور کار اجرا قرار گرفته است. در این پروژه، یک واحد جدایش هوا به منظور جداسازی گازهای اکسیژن، ازت و آرگون از هوا با پیشرفت ۵۷ درصد در حال احداث است. محصولات این کارگاه شامل ۲۵۰۰۰ نرمال متر مکعب در ساعت گاز اکسیژن، ۱۸۰۰۰ نرمال متر مکعب گاز ازت و ۹۰۰ نرمال متر مکعب مایع آرگون خواهد بود.

تزریق پودر زغال، با اجرای این پروژه امکان دریافت زغال کک نشو (زغال با کیفیت پایین) و انجام فرآیند خرد کردن، گرما دهی بمنظور حذف رطوبت و پودر کردن میکرونی جهت شارژ در کوره بلند با هدف کاهش مصرف کک متالورژی فراهم می‌گردد و مطابق برنامه زمانی پروژه اواخر ۹۶ به بهره برداری می‌رسد.

گندله سازی، جهت تغییر شارژ کوره بلند از سنگ آهن و آگلومره به گندله و آگلومره که افزایش بهره‌وری کوره بلند را در پی دارد در حال اجراست و در نیمه اول سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد.

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

آخرین گزارش ماهانه ذوب آهن

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

پیش بینی سود شرکت (سامانه کدال)

بر اساس پیش بینی سود شرکت نسبت پی بر ای تحلیلی با فرض قیمت ۳,۹۸۳ ریال روز جاری عدد ۱۶ واحد خواهد بود.

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

تابلوی امروز معاملات سهم

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

نقشه بازار بورس

بورس امروز ۹ اسفند + اخبار و وضعیت

کد خبر 477874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.