ایجاد ۶۰ میدان میوه و تره‌بار در تهران تا پایان سال

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: این شورا با هدف تامین زیست راحت تر برای مردم مقرر کرد که شهرداری میادین و بازارهای میوه و تره‌بار را در محلات ایجاد کند و در ادامه این اقدام، تا پایان دوره با هدف تحقق عدالت فضایی ۶۰ بازار میوه و تره‌بار دیگر به محلات اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا صدراعظم نوری امروز (شنبه) در آئین افتتاح و بهره برداری رسمی از پروژه‌های سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، اظهار کرد: خرسندیم که مدیریت شهری توانسته رضایت مردم را در راه‌اندازی میادین میوه جلب کند زیرا رضایتمندی مردم زمانی ایجاد می‌شود که خدماتی باکیفیت را با قیمتی ارزان دریافت کنند.

وی افزود: شهرداری دارای ماموریت‌هایی است اما ارائه محصولات میوه و تره بار و پروتئین در قانون برای شهرداری تصویب نشده است؛ با این حال مدیریت شهری خود خواستار این موضوع شده است تا بتواند جلوی سوء استفاده واسطه‌ها را گرفته و بازارهایی ایجاد کند تا واسطه میان تولید کننده و مصرف کننده حذف شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به این که این میادین با هدف حمایت از تولید کننده و مصرف کننده افتتاح شد، ادامه داد: این اقدام باعث شد تا نظام توزیع و تعادل اقتصادی ایجاد شده و در یک شرایط رقابتی و با کیفیت این محصولات عرضه شود؛ مصرف کننده می‌تواند نیاز خود را مستقیم تهیه کرده و تولید کننده نیز می‌تواند در این مکان کسب کند.

وی با بیان این که ارزیابی‌ها نشان داده افزایش این بازارها فضای رقابتی بین فروشندگان ایجاد می‌کند که این موضوع در حالی رخ داده که با پایین آمدن قیمت، کیفیت دچار افت نشده است، اضافه کرد: کنار هم بودن محصولات باعث شده عرضه و تقاضا نسبت متعادل‌تری داشته باشد، شورای اسلامی شهر با هدف اینکه با مصوبات بتواند زمینه زیست راحت‌تری را برای مردم فراهم کند مقرر کرد که شهرداری این بازارها را در محلات ایجاد کند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در ادامه این اقدام، شهرداری سعی دارد تا پایان دوره با هدف تحقق عدالت فضایی ۶۰ بازار میوه و تره‌بار دیگر به محلات اضافه کند.

صدراعظم نوری گفت: شهرداری در دهه‌های اخیر اقدامات خوبی کرده است و توانسته فرآیندها را تکمیل کند اما در این راستا صنایع تبدیلی کم بوده و باید این موضوع نیز در دستور کار قرار بگیرد و دورریز میوه و تره بار پایین بیاید تا شاهد کیفیت خوبی در این میادین باشیم.

وی افزود: کرونا محدودیت‌ها را افزایش داده و فرصت‌های جدید مانند فضای مجازی در اختیار مردم گذاشته است بنابراین باید فروش اینترنتی در این میادین توسعه پیدا کند تا مردم، از راه دور بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 477864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.