حضور پاشینیان در جایگاه نخست وزیری به مصلحت ارمنستان نیست

یک کارشناس روابط بین الملل گفت: زمانی که رهبران دینی و فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان و ۱۶ حزب سیاسی این کشور خواستار کناره‌گیری پاشینیان از منصب خود می‌شوند، قطعاً مبارزه و ادامه فعالیت برای وی سخت خواهد شد.

پاتریک ساهاکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تحولات سیاسی در ارمنستان اظهار کرد: ارتش ارمنستان همبستگی خود را با معترضان اعلام کرد و خواستار استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان شد؛ طی چهار ماه گذشته ۱۶ حزب فعال در این کشور و رهبران مذهبی همراه با مردم خواستار استعفای نخست وزیر هستند.

وی افزود: نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در چند روز گذشته طی فراخوانی از حامیان خود خواست تا در میدان اصلی ایروان تجمع کنند و خودش نیز ساعاتی به جمعیت پیوست و در جمع هواداران خود گفت که «بنا بر خواست مردم عمل خواهد کرد.» اما در حال حاضر با توجه به اینکه مردم‌خواستار استعفای وی هستند پاشینیان هنوز کرسی نخست وزیری را ترک نکرده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به پرواز جنگنده‌های سوخو ۳۰ در آسمان ایروان یادآور شد: هنوز هیچ اطلاعیه‌ای در این مورد از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و دولت ارمنستان منتشر نشده است، اما واضح است که ارتش سعی دارد از ایجاد هرگونه درگیری داخلی اجتناب کند.

ساهاکیان یادآور شد: منافع کشورهای ایران و روسیه مشترکا در این است که هیچ یک از کشورهای منطقه درگیر آشوب و جنگ داخلی نباشند؛ زیرا امنیت کشورهای منطقه قطعاً بر امنیت مرزهای ایران و روسیه اثرگذار خواهد بود. کشورهای همسایه ارمنستان سعی دارند وضعیت داخلی این کشور را آرام کنند.

وی تصریح کرد: در حقوق بین‌الملل اصل احترام به دولت‌ها ایجاب می‌کند که حکومت‌های کشورهای همسایه تا زمانی که معترضان حکومت را ساقط نکردند از آن حکومت و دولت درگیر حمایت می‌کنند.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: از دست دادن قدرت برای اشخاصی که در مسند قدرت قرار دارند راحت نیست. زمانی که رهبران دینی و فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان و ۱۶ حزب سیاسی این کشور خواستار کناره گیری پاشینیان از منصب خود می‌شوند، قطعاً مبارزه و ادامه فعالیت برای وی سخت خواهد شد؛ حضور وی در جایگاه نخست وزیری به مصلحت ارمنستان نیست.

کد خبر 477775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.